Dagens ridpass - Ragge

Hade tänkt att rida Ragge med gramanen idag eftersom gårdagens ridpass gick som det gick, red först sjörundan (med gramanen) och han var spänd som en fjäder och inte alls tillfred med att ha en extra tygel.
Han var lite tramsig och "tittade" på saker som inte fanns.
När jag sedan kom upp till PDn så red jag ett varv med gramanen men han hade bestämt sig för att inte acceptera den, så tog av den för att se om det skulle bli bättre vilket det blev.
Hade honom först i en ganska hög form men i slutet var han som ett paket smör i solsken, hur mjuk och fin som helst.  Så jag red honom i en låg och avslappnad form som delvis är jätte bra för hans rygg och bara allmänt så han inte går och låser sig där uppe.
Han sitter ju somsagt fast lite mer i vänster sida men i slutet var han nästan jämnsidig.

Imorgon taggar vi för lite miljöombyte och lite träning på de, hoppas vi verkligen kommer igenom vänster sidan och sätter några öppnor/slutor.

Gud vad omusklad han vart här, fallt ur helt.


Kommentarer
Postat av: Issa

Hej! super fin häst du har... men får jag fråga en sak.... kan inte du förklara hur man rider en sluta? från början till slut, hur man ska ha skänklarna, vikt och hand, vad det innebär?:)

Kram

2011-05-06 @ 08:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0