Dumles Foderstat


Höselage: Han äter ganska mycket hö men han har tappat så mycket över vintern nu så jag håller kvar vid "vinterfoderstaten". 10 kg om dagen, han skall egentligen äta 7-8 kg om dagen enligt beräkningar. Nu så får han inte överskott av något farligt så att det skadar honom inte att äta så här mycket.

Krafft Grund: Oxå räknat ut genom beräkningar. Han får inte alls mycket krafft "bara" 0,5 kg om dagen. Men tydligen behövs det inte mer.
Krafft Muskel: Äter han för att lägga på sig muskler fortare.
E-vitamin: Samma här, hjälper musklerna.

B-vitamin: För hans päls, han fällde massa förut och den va jätte ful. Nu är den sjukt fin! Super len och glansig.
Tiamin: Är ett slags B-vitamin som kiropraktorn tyckte att vi skulle ge honom. Hjälper hjärna, nerver och musklerna vilket är bra nu när han sätter så mycket "nya" muskler.
Betfor: Har jag alltid gett mina hästar och kommer inte att sluta. Betfor är bra för magen och super att blanda ut hans vitaminer med. Det är nämligen i pulver och "vatten"form.
Några frågor angående hans foderstat?


Kommentarer
Postat av: Olivia

Hans foderstat är ganska lik min ponnys, hon får 8kg hö, 0,5kg havre, lite olika vitaminer(ink. B+) och betfor(som jag också gett alla mina hästar och tänker fortsätta med ;) )

2011-05-24 @ 21:10:32
URL: http://hoppryttaren.devote.se
Postat av: Mathilda Mattsson

Får han inte sur mage av all betfor? :D

Super fin blogg!! :D

2011-05-25 @ 20:39:41
URL: http://minipimpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0