Gästtränare

Som rubriken lyder så hade vi gästtränare på skolan igår. Det var Mårten från stallet Flitige Lise i holland denna gången. Filmer blev det såklart så nu tänker jag gå igenom träningen steg för steg!

Framridningen:
Detta var nog det absolut bästa på hela träningen! Vi körde en riktig hård framridning och satte mycket press på hästarna redan från början. Vi svenskar är nog väldigt dutiga på att mesrida och alldeles för snälla mot våra hästar. Vi låg på volt och gjorde indeviduella saker. Jag skulle först rida honom till handen eller som han sa "bjuda in honom i handen" istället för att korta upp tyglarna och börja lirka honom in i handen. För detta så höll jag handen helt stilla och bara hade benen om, korta tyglar hade jag oxå. Sedan red jag honom runt innerskänkel tills han gillade handens stöd. I början så protesterade han och började hoppa men när det släppte kunde jag göra nästan vad jag ville! Korta/länga och han låg kvar i handen i ett helt grymt stöd! Om han släppte var det att börja om från början. Jag gjorde samma sak i galoppen, fast där var det mest att rida fram honom till handen och inte korta honom eftersom han aldrig riktigt släppte (är lite svag i galoppen.)

Travhoppning:
Började med att travahoppa. Inga större problem med det, trodde faktiskt att han skulle fatta galopp innan men de gjorde han inte! Dock landade han i fel galopp hela tiden och då blev han stark.. Men la en volt efter varje ggn (inte med på filmen) och då fick jag tillbaka honom i den galopp som vi hade på framridningen.

Serien:
Hoppade sedan en liten kort serie. Här var han så korkad och drog en del vilket gjorde att han inte fick plats. Ville även galoppera in fastän det var trav..

Bågen:
Näst intill perfekt. Var lite vinglig. Fast jag tror att det var jag som var vinglig och seg på att bestämma mig.

Banan:
som ni hör så säger han "Rythm!" och det är just det som jag tappar i banorna. Rytmen! Mesar/säkrar på hindrerna. Även fast detta var som små sockerbitar som vi kunnat hoppa i trimgalopp så är det detta som fattas på tävlingsbanan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fina :) !

2011-05-20 @ 21:21:26
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: celine

fin blogg :)

2011-05-20 @ 22:03:39
URL: http://stornado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0