Hoppträning

Tanken var egentligen att inte ha med Dumle på dagens hoppträning igår men eftersom det gick som det gick igår så fick han gå med endå. Hoppade självklart inga höjder så ni behöver inte vara oroliga ;)

Inför denna träningen så var det bara jävlaranamma som gällde, nu får det bli ordning och reda på både mig och ponnyn! Hade remonttränset med vanligt tredelat+bettringar och dety gick över förväntan! Visst var han säkert trött idag men jag kännde att jag hittade hur jag skulle rida även fast ponnyn var i sin egna lilla värld.
Kan ju bara skryta lite med att vi red en båge på först med flyt på 6 galoppsprång och sedan samlade till 9. Med tanke på att han har världens största galopp så var det väll endå inte så dåligt?
Kan dra slutsatsen med att jag är nöjd med träningen idag iallafall.

Framöver så blir det massa markarbete som gäller bara, inga höjder på några veckor för oss. För hoppa högt det vet vi ju alla att han kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0