Ibland undrar man..

Lite jag tänkt på det senaste är dessa omtalade ponnyföräldrarna.
Ibland undrar jag om det är barnet som gör det för att det är roligt och för att dem har mål eller om det bara är föräldrarna som har fått det i bakhuvudet att deras barn alltid måste prestera så bra som möjligt, och går det inte bra så är det antingen dommarens, barnpersonalen, eller andra tävlandes fel!

När jag var på tjörnhoppet i sommras så var det en liten flicka som hoppade fel hinder men pappan vägrade att se det, och han stod och skrek rakt ut mot dommaren under prisutdelningen om att hans dotter skulle bli placerad och allt var det var medan den stackars ungen satt och såg allmänt förrvirad ut.
Det visar ju markant att det var pappan som tävlade och inte barnet.
Det finns så många exempel man kan dra om dessa föräldrar som är halvt från vettet i mellan åt...
Jag skulle aldrig klara av om min mamma var sån, att jag alltid skulle behöva vinna för att vara något, gud det måste vara skit jobbigt att ha press utav sina egna föreldrar, dem ska ju finnas där för att peppa och hjälpa till och få en på bra humör, inte för att klaga och bara tänka på placeringen.

Men sen behöver det inte äns gälla på tävling utan det kan vara till vardags med, att vissa föräldrar alltid ska behöva hävda sig om att deras barn är så mycket bättre än alla andra.
Hästfolk hästfolk hästfolk, mina kompisar brukar alltid driva om att hästmänniskor är så fruktansvärt dryga och att de bara tänker på utseendet och när jag väl tänker efter så är det inte helt fel - skrämmande.
Tyvär är det ju ingen nyhet om hur snabba hästfolk är i käftarna vare sig det gäller det ena eller andra..
Sen gäller detta givetvis inte alla, det finns mängder med trvligt hästfolk men som sagt finns det dessa mäniskor som i mina ögon drar ner stämmning en del.

/lisa

Kommentarer
Postat av: fanny

Fruktansvär egentligen.. Ridsporten är nog den värsta sporten om man tänker från det hållet! Men om men en gång varit "där" så kan man ju inte sluta!

2011-05-23 @ 21:13:14
URL: http://fannyhellgren.devote.se
Postat av: Malle

Det har du rätt i!

2011-05-23 @ 21:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0