Minnen #1

Hittade lite gammla bilder på lilla Revue, ponnyn jag hade sommaren -06.
Gud vad jag saknar den lilla "ängeln", ända sen första provridningen så var jag övertygad över att henne skulle jag ha och jag sa "det här är min lilla ängel". Och hon hade verkligen en ängla-look, begie med vit vågig lång man, kunde inte bli så mycket sötare enligt mig som fortfarande tycker att hafflinger ponnyer/hästar ser helt bedårande ut.
Tyvär funkade vi inte speciellt bra ihop då både hon var ung och jag orutinerad, en 4 årig ponny med en lynne utav stål på ca 500 kg och en 10 åring på sissådär 25 - det gick inte ihop helt enkelt, jag menar ni kan väll nästan lista ut hur det gick när vi traskade mot padocken och hon helt plötsligt fick för sig att vända mitt ut i vägen för hon visste att i padocken väntar arbete...
Men jag kan inte annat än säga att hon hade ett hjärta av guld och det är inget att sticka under stolen med att jag lärde mig mycket om själva ansvaret med att ha egen häst, vad allt det betydde!



Visst hade hon vackert huvud ?!
Jag saknar dig min ängel och hoppas att du har det bra♥



Kommentarer
Postat av: Jessie

Vi ska på samma tävling till helgen, haha ! :D

2011-05-18 @ 16:37:26
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Heej, jag läser eran blogg varje dag och tycker den är jätte bra ! och nu när jag såg detta inlägget om Revue kan jag ju säga att hon inte är långt ifrån dig Lisa, hon är faktiskt ridskolehäst på Gråbo ridklubb :P

2011-05-18 @ 23:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0