Svar

Anonym
Hej andrea... Ehm jag tänkte fråga eftersom du är så grym på bett så undrar jag ifall du kan berätta något om hackamore? Det är ju liksom inget som kan dra hästen i munnen? men är det "skadligt" på något annat sätt.... Eller hur funkar det har liksom inte fattat grejen..........
Svar:
Allt som har en inverkan på hästen kan vara skadligt för hästen i fel mängd.
Själv har jag inte använt hack speciellt mycket då Filip inte reagerade ett skit på det rent ut sagt och dumle kunde inte ha det pga. tanden..
På "utsidan" kan det orsaka svullnad och brännsår men då måste det ha varit i helt fel händer!
Om man spänner in det fel kan det skada brosk och slemhinnor på innsidan.
Man använder det oftast på hästar som har något problem i munnen/med tänderna eller som inte går så bra med bett, kanske biter sig fast osv..
Istället för att flytta på sig som bett så trycker hack på olika ställen runt nosen och en obetydligt liten del bakom hästens öron.
Man kan inte säga innan hur en häst reagerar på detta det är otroligt olika från häst till häst.
Hoppas du förstår!
BTW! Om någon är intresserad av ett brunt ponnyhack så säljer jag ett i läder för 150 kr :)
xoxo andrea

Kommentarer
Postat av: klara

Hej ! , jag är faktikst riktigt intresserad av att köpa det ! hör gärnna av dej på mejl!

2010-12-28 @ 20:57:54
URL: http://klarasofiab.blogg.se/
Postat av: AmandaAmanda

Sugen på att testa hack. Har faktiskt aldrig ridit med det...

Postat av: Anonym

Hej Andrea! Jag tycker du verkar så duktig och du kan det du snackar om, en fråga! Vad är dina bästa tips för att dämpa en lite het ponny? :D tack!

2010-12-29 @ 01:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0