Svar på frågestund del 1


Tog och delade upp alla frågor för det blev så himla många att svara på 1 och 1.
Men dem kommer under dagen :)

1.Vad gör du om Ragge inte blir bra:'(

Vet inte, slutar rida eller köper en ny ponny!


2.hur långt vill du komma med Ragge om han blir bra igen ?

Inget jag kan bestämma nu utan vi tar det när han är igång igen.


3.Vad rider du för hästar/ponnyer undertiden ?

Olika.


4.Vad har du haft för ponnyer inan Ragge ?

Rewiuve var min första egna ponny sen viviana och rose och nu ragge!


5.Vilka är dina Idoler inom ridningen ?
Rolf-Göran Bengtsson – har alltid var och kommer alltid vara!

Men sen finns det många mer som jag tycker rider mäktigt.


6.Vilka är era favorit tävlingsplatser ?

Herrljunga


7.Vilka är era favorit meetings platser ?

Har bara vart på tjörns.


8.Vilka tränare har ni ridit för ?

Olika, Sandra Björneland, Emma Emanuelsson, Anna Emanuelsson,Linda Tång, Lisa Persson och Tiina Helgesson – det är dem jag och ragge tränat för.


9.Vilka är era favorit tränare ?

Tiina & Lisa – båda är så himla duktiga.

Sen hoppningen så sandra.


10.Hur lärde ni känna varandra ?

Genom en gammal kompis tror jag, och hästarna.


11.Hur är era stall där ni står ? ex:stora små ? mycket folk ? mm.

Stort, Ridskola och privat stall.




12.Vilka bloggar läser ni ?

Johanna Grants & Team SL – Dem läser jag mest just nu.

Sen brukar jag kolla in på Nellies, Toves, linneas&Mollys och Rozannas.


13.Ska ni på GBG Horse Show ?

OFC!


14.Vad tycker ni om GBG Horse Show ?

Det är något utav det bästa på hela året – det säger väll sitt ?


15.favorit ridbutik ?
SV ridsport & My one



16.Lisa vrf klippte du ragge när han knappt rids?

För att jag inte ser in I framtiden.


17.Hur kom det sig att du fastnade just för Ragge ? (:

Vet faktiskt inte, för egentligen fastnade jag nog inte för han.

Utan vi har blivit “fasta” nu efter all tid som spenderats tillsamans.



18.Hur gammal var du när du började rida ?

5 år.

19.Har du alltid gillat hästar, om inte vad fick dig att gilla det ?
Ja det har jag nog, eller asså har ju vart I stallet hela livet så .. 

  1. 20. Hur många hästar provred du innan du hitta Ragge ? (:
    4, varav en utav dem som jag blev helt kär I men min syster ville inte ha henne..

     

    21.Hur högt har du hoppat Ragge ?

    110 tror jag, brukar inte mäta haha


    22.Vad är det högsta du har hoppar på någonhäst eller ponny ?

    140 med dexter.


    23.Vilket är ditt bästa tävlingsminne ?

    Som jag sagt innan – Tjörn Meetinget, nolla alla 4 klasserna.
    24. vilket är ditt sämsta tävlingsminne ?

    Första starten efter betet I grästorp.


    25. Är du ofta nervös inför tävlingar ?

    Nej inte så farligt.


    26. Vad använder du för utrustning så som schabrak , hjälmar och jackor och sånt ?
    Olika, men just nu så har jag min tjockis jacka som andvänds dagligen I stallet.

     

    27. Kan du skriva om dina föra hästar om du har haft några andra ?

    Ja de ska jag nog kunna göra någon dag.


    28.Har du ngåot annat intresse förutom hästar ?

     

    29. Vilka andra bloggar läser du ?

    Skrev de lite längre upp!


    30. Hur tycker du en bra hästblogg ska vara ?

    Mycket bilder, outfits, dagens ridpass och “åsikts-inlägg”


    31. Gillar du när andra personer rider din häst ?

    Beror på vem


    32. Vilken är din bästa hoppträning med ragge ?

    Haha, vet inte, många har varit bra.


    34. Vilken är ditt bästa minne med Ragge ?
    Tjörn Meetinget.


    Nej – men vill börja I gymnastik



    35. Har du tävlat Ragge i Dressyr någon gång ?
    Ja!

     

    36. Har du tävlat i dressyr ?
    Jaaaaaaaa



     

    37. Har du någongång tröttnar på hästar ?

    JAA! Just nu har jag en jätte lust att bara sluta rida, eller ta en paus iaf.


  1. Vad önskar du dig mest till julklapp?

    Inget spc.


    39. Vad är det högsta du har hoppat med en ponny?

    120 cm


    40. Vad är det högsta du har hoppat med en häst?


    41. Tycker du att du är för stor för b-ponnys?


    42. Vem är din närmaste kompis på Nääs?

     

    43. Vilken är din favroithäst på Nääs?
    Ragge ?


    44. Vilken är din favoritponny på Nääs förutom Ragge?
    Lallie


    45. Vilken färg tycker du att Ragge passar bäst I?
    Mörkblå


    46. Om Ragge blir bra nu, vilket är då ditt högsta må med honom?
    Kan somsagt inte sätta upp något mål nu, men visst ett dröm mål – MSV b


    47. Skulle du köpa ponny eller stor häst om ni behövde ta bort Ragge nu?
    Ponny, även fast jag är lång och så men det är det jag vill ha tills jag är 18.


    48. Vad har Ragge för storlek på boots, grimma, täcken och pannband?


    49. Vad tycker du om teknikskydd?


    51. Hur lång är du?
    169,5 cm


    52. Ger du kraft på sommaren?
    Nej! Eller har inte gjort iaf.


    53. Ger du Ragge havre?


    54. Vilket är ditt favoritmärke inom ridsporten?
    Kingsland och John Whitaker


    55. Hur många lindor har du?


    56. Favorittäcke?
    Ragges vinter täcke från john whitaker – Både snyggt och tåligt.


    57. Har du någon vojlock?
    HAHAA Nej, och ska inte införskaffa.


    58. Hur många centimenter klipper du högst hos frisören?
    Eheheh beror ju på hur kort jag vill ha de ;)
    Men just nu max 2 cm.


    59. Vem är din bästa kompis i skolan?


    60. Letar du pojkvän just nu?


    61. Hur stor är din familj?
    5 pers + ragge och carro kan man nästan räkna också haha :)

    nope
    Linnea,Matilda&Emma
    Haha , har inte räknat dem.
    Ah
    Vad ska jag tycka ? Det är väll bra – inte så insatt faktsikt.

    50. Hur snygg tycker du själv att du är från 1-10?
    2
    .M – cob – 125-135 – Full på mina swarovski annars cob.

    Caroline
    Haha jaaa.
    140 cm.

     


    62. Har du aldrig funderat på att flytta Ragge till Partille?
    Har redan haft honom där och usräkta men det är den västa klubben jag vet så himla otrevliga.


    63. Stövlar/Skor?
    Stövlar


    64. Rider du ofta med väst?


    65. Gillar du att hoppa högt men slarvigt, eller lågt och ordentligt?


    66. Vad tycker du om våran blogg? www.sofiajoanna.blogg.seAldrig läst den :)


    67. Vem gillar du bäst att blogga med, säg ärligt!!


    68. Hur länge har ni känt varandra?


    69. Har Andrea någonsin ridit Ragge?


    70. Bästa med Andrea?
    Oj, Hon är ärlig vilket jag gillar


    71. Bästa med Elisabeth?

    -

    72. Har ni tävlat mot varandra?
    Typ klubbtävlingar isf.

     

    73. Ridit tillsammans i skogen?
    Jepp ;)

     

     

    74. Har ni stått i samma stall?
    Ja förra sommaren under betet :)

     

    75. Snyggaste ridstövlarna?
    Parlanits

     

    76. Har ni checkat in Chevals hemsida?
    Vad e de ?

    Japp!
    Oj hehe super länge! Masssssoor med år iaf :)

    Andrea självklart
    lågt och ordentligt, mycket roliare att sitta och trixa och fixa med avståndän att bara rida runt och hoppa o hoppa.
    Nej, borde bli mycket bättre med det!



    77. Vad tycker ni om HÖÖKS?
    Bra “standard” grejor :)

     

    78. Kingsland/JW?
    Beror på! Till mig Kingsland till hästen JW

     

    79. Vad är det äckligaste ni vet?

Vindkraftverk – USCH asså fråga mig inte vrf men jag tycker dem är så läskiga!!

annars maskar trånga utrymmen.



    80. Hur mycket längre är Andrea än Elisabeth?
    Hon är kortare ;)

     

    81. Veckorevyn/SOLO?

    Läser inte.


    82. Spån/halm?

    SPÅÅÅÅN!!!


    83. Gillar ni blogg.se?
    Ja

     

    84. 6 sämsta bloggar?
    Läser ju inga dåliga bloggar så har ingen koll

     

    85. 6 bästa bloggar?
    Vet inte!

     

    86. Lunch eller middag?

    Middag


    87. Livet eller hästarna?
    Båda

     

    88. Mamma eller pappa?
    Båda

     

    89. Vara lång eller kort?
    mellan

     

    90. 160 eler 170 cm lång?
    170

     

    91. Gillar ni blondt hår på killar?

    Beror på! INTE FÄRGAT


    92. Tävla hoppning/dressyr?
    Haha hoppning

     

    93. Kyssar/kramar?
    Beror på

     

    94. Är ni oskulda?
    -

    95. Andrea är en riktig fest prisse, är Elisabeth det?
    Nej inte som andrea haha!

     

    96. Smink i stallet eller inte?
    Nej

     

    97. Skrattade ni när ni läsde vissa frågor? ;)
    Ja haha

     

    98. Nokia eller Sony?

    Hu?


    99. Sommaräng eller vinteräng att rida på?
    Beror på! Men hmm sommar för då slipper man frysa röven av sig.

     

    100. Tycker ni NH verkar intressant?

    Vet knappt vad de e!


     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0