Läsarfråga!

Hur ser ett vanligt ridpass ut för er, vad tycker ni är viktigast?




Kommentarer
Postat av: Mattis Jansson :)

Först att skritta fram, sedan att få hästen mjuk, sen kan man börja arbeta. och göra det man vill ah gjort under ridpasset. sen trava/skritta av lika länge som man skrittade fram, minst lika viktigt! =)

2010-07-05 @ 23:16:49
URL: http://mattisjansson.blogg.se/
Postat av: Alma

Planerar lite innan vad jag ska göra, viktigt är att jag får ordning på det jag hade bestämt mig för att göra innan och fram + avskrittning. =)

2010-07-05 @ 23:46:03
Postat av: amanda

jag tycker nog att det viktigaste är att få hästen att lyssna :)



fin blogg btw <3

2010-07-06 @ 00:08:10
URL: http://galnagaloppen.blogspot.com
Postat av: josefine

Rider i pd varannan dag och rider ut varannan dag.

alltså jag tkr att det är viktigt att variera underlaget mke för hästens ben. Dom håller bättre då. Så de hårda grusvägarna, sandbanan, pd, stigar i skogen, fält jaa hur mke olika underlag man nu kan räkna upp haha ;) Men det tycker jag är viktigt iaf :)



Men i pd så tränar jag det som jag har fått i läxa på träningen och lite utmanande saker som finna i FEI program osv ;)

Men det finna ju också dagar som hon är stel i en viss sida, då brukar jag ta en halvtimmes lösgörande i alla gångarter ;)

Ute rider jag på vägar oftast och tränar där, på sandbanan kanske man kör lite kondition aah, ni fattar ;)



Kram!

2010-07-06 @ 09:00:37
URL: http://iamjosefine.blogspot.com
Postat av: johannabanna :)

Att ponnyn lyssnar framåt,bakåt och åt sidorna! :)

2010-07-06 @ 09:10:46
URL: http://johannabrogard.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag rider häst med sadel varenda timme

2010-07-06 @ 10:31:30
Postat av: alex

För mig, som rider cirka 15-20 hästar om dagen, så finns inga vanliga ridpass :) Utan alla hästar är unika, men det jag alltid alltid har som mål är att hästen jag rider ska vara lösgjord när jag avslutar.

2010-07-06 @ 11:06:59
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag rider så som både jag och ponnyn känner för, har han inte en toppendag blir det skritt men ändå med en hel del öppnor, slutor skänkelvikningar, olika samlingsgrader osv. Rider sällan länge. Långa skrittturer blir det mest även om han har bra kondis, men skritt bygger upp så mycket bra och i rätt tempo. Joggar gör jag ju ändå men inte så mycket. HAr mycket galoppfattningar och avsaktningar men aldrig att jag sitter o galopperar långa sträckor för skojs skull. Vill ponnyn köra race någon gång så går det men han är inte tokhäst. =P viktigast är att göra så att hästen tycker det är trevligt att komma ut. kommer jag med sadeln när han står lös i hagen ska han inte springa iväg. han ska tycka det är roligt och just nu tycker han det, äntligen haha. Har använt mig mycket av små godisbelöningar. En del gillar inte det men han har inte blivit nafsig och han blir inte så motiverad av en klapp, det bästa han vet ärmat så varf inte? =)

2010-07-06 @ 15:14:26
Postat av: Felizia

det är helt olika, när jag rider i paddocken hemma så brukar jag tänka att idag ska jag öva mycket på skänkelvikningar tex. sen brukar jag träna på det fast a det brukar inte bli så:P

2010-07-07 @ 09:25:19
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/
Postat av: Moa

när jag rider på ridbanan är jag noga att jobba igenom hästen så den är mjuk, sen även att den lyssnar på skänkel och hand. Jag jobbar ganka mycket i trav. (:

2010-07-07 @ 13:51:23
URL: http://moaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0