Märkes grejer eller inte ?

Jag måste bara fråga er, vad tycker ni om märkes grejer ? -tycker ni det är fint, har ni mycket, har ni lite fast vill ha mer, eller tycker ni de e fult och vill inte ha ?

Jag ska klargöra lite vad jag tycker om detta!
jag kan börja med att säga att jag tycker det är sjukt störande med sånna som kommenterar "det ser löjligt ut när man har märkes saker och tävlar lokalt" varför gör de det undrar jag ? bara för att hindrerna är lägre eller vad ? De låter ju lite kocko enligt mig faktiskt.
Man ska ha det man själv tycker är snyggt så tycker man att märkes saker är snyggare får man köpa det utan att det blir en sån stor grej och sen om man tycker att te.x hööks har snyggare grejer så får man ju självklart köpa de. Sen visst det är ganska mycket pris skillnad och hästsporten är en dyr sport och så de finns ju massa som lix. inte bara kan säga mamma/pappa jag vill åka till en häst affär och köpa ett john whitaker schabrak men om man så gärna vill ha ett så får man la spara lite!
Misstolka mig nu inte och tro inte att jag åker på någon slags räkmacka men eftersom min mamma är hästgalen är hon ganska lätt övertalad när man väl hittar något som båda tycker är snyggt men annars brukar ju jag också spara mina pengar om det är något speciellt jag vill köpa, så länge det är onödvändigt och inte mammas smak så står jag för det köpet!
Detta är lågt, att dem med märkes saker kollar snett på dem med "icke märkes" saker, seriöst då har man sjunkit till en välldigt låg nivå som kallas pinsam, och då gör ju det hela roligare med att "dyrast är inte alltid bäst" när den men "ickemärkes" saker vinner och märkesnörden stannar ut sig då blir de ju lite pinsamt eller ? :P
jag tycker man ska ha det man trivs med!
Själv tycker jag mer om märkes saker jag tycker helt ärligt att det är bättre kvalitée och så är det snyggare, och jag skulle inte vilja ha något som är precis kopierat av ett annat märke men om någon annan har det, det bryr jag mig faktiskt inte om. smaken är som baken delad.

Kommentarer
Postat av: Inez

Helt rätt! Man ska ha det man tycker är snyggt

2010-07-07 @ 12:02:56
Postat av: Lovisa

bra skrivet , det är ju så det är .



sv anmäld:

ja det tror jag nog din ponny ser ju inte ut som alla andras iaf hahah :D så man ser han , menar att han har fin färg ;)

2010-07-07 @ 12:11:04
URL: http://lovisalagrell.blogg.se/
Postat av: Felizia

Tycker som dig!!

2010-07-07 @ 12:42:53
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/
Postat av: Johanna Grant

(Y) !

2010-07-07 @ 12:45:25
URL: http://johannagrant.shapemeup.se
Postat av: Moa

jag håller med dej. Och märkes grejer är ju inte bara dyrt för det är märke, ofta för det är kvalité oxå.

Men jag stör mej oxå på folk som kollar snett för nån inte har märkesgrejer. ;d

2010-07-07 @ 13:45:28
URL: http://moaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

det ska ju passa och var fint samt hållbart. Stirrar mig absolut inte blind på att jag måste ha märkesgrejer. Köper mest från hööks så det blir väl lite mittemellan klassen ;) lägger helst ut minsta möjliga på mer "onödig" utrustning såsom tusen schabrak osv och bokar in fler träningar för bästa tränaren ;)

2010-07-07 @ 16:21:13
Postat av: vilma

hej, fin blogg :)

håller med dig med märkes saker till hästen, det är grymt mycket bättre kvalité än hööks grejer (enligt mig) ja gillar mer märkes grejer, inte vilka som helst såklart det ska ju vara sånna som man gillar i sånna fall :)

hejdå, hare bra :)<3

2010-07-07 @ 19:59:02
URL: http://vilmajohansson.blogg.se/
Postat av: Erika

Älskar märken.Dock har jag ju även vissa saker från gekås och hööks.Tycker det är bra att ha balans mellan märken och icke märken.Fast min balans går väll mest åt märkes hållet (A)

2010-07-08 @ 09:54:48
URL: http://justsoome.blogg.se/
Postat av: Johanna

Märkesgrejer. Håller mycket bättre, snyggare. Men det är klart, man ska ha det man tycker är snyggt.

2010-07-10 @ 18:43:03
URL: http://Har ingen blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0