Dagens Ridpass - Ragge

Red ut den lille gule först med Frida & Jennifer, och det gick väll så där med tanke på att det slutade med att jag och Jennifer stod på marken och frida och Lallie var någon helt annanstans.
Hur blev det så ? Jo det började med att när vi började trava kom jag lite på efterslänten för att jag och Ragge tog det i våran egna takt och arbetade lite vilket inte Ragge hade något emot förens han märkte att Savannah och Lallie var 50 m bort, då fick han givetvis damp och började hoppa runt/backa ner i dyket så då ropar jag fram till dem att dem får vänta vilket dem gör. Men så när jag nästan precis är framme får Savannah spelet och bara skenar iväg asså verkligen okontrollerat med Jennifer och då blir ju Lallie lite över taggad men han är ju aldrig dum som tur är men i sin tur leder det till att Ragge blir lite för Taggad också. Det gick iaf bra till vi kom bort till Jennifer, för då bestämde vi att jag och Ragge skulle gå först vilket kanske inte var det smaratste vi kommit på för då får Savannah rycket och typ hoppar iväg lite och självklart leder det till att Ragge får damp så vi bestämde oss för att hoppa av för det var totalt meningslöst att sita kvar på dem bomberna för skulle den ena flugit skulle den andra flugit också..

Jaja nog om det, Red han i PDn när vi kom tillbaka från våran fartfyllda lilla tur.
Red igenom L:C 1 fast med lite egna övergångar osv men red vägarna iaf. Och han var så himla fin, han trampade på bra gick i en bra och stadig form och var allmänt bäst.
Efter det så red jag lite för mamma, vi försökte få igenom lite utav stel heten i vänster varvet och i slutet släppte han lite. (han precis som alla andra hästar har ett stelare varv men som vi givetvis jobbar med för att få han så gämn som möjligt) . Han var som en dröm, det är så roligt att det släppt för oss nu och att det blivit sånna framsteg efter operationen han går verkligen inte och bromsar i varje steg som han gjort innan utan nu har en bra motor av sig själv, men eftersom jag inte är van vid det måste jag lära mig hur jag ska ta vara på hans energi.

Btw. så var det så vamt idag att jag för första gången på flera månader red i endast T-shirt - Helt underbart. Och han får tom. gå utan täcke nu men han är varken rakad över ryggen och det är 17 plus så why not.


You are perfect!

Film kommer!


Kommentarer
Postat av: linda

Bra beslut ni tog att ni satt av. Inte så kul om dom skenar iväg och de :)



Vad kul att det gick bra! Ni är verkligen så fina tillsammans du och ragge! :)

2011-04-17 @ 20:31:39
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/
Postat av: Madeleine - häst

Gud va söt han är!

2011-04-17 @ 20:39:29
URL: http://bymaddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0