Måndag och Tisdag

Har inte haft tid att sitta vid datorn så jag tar igen det nu.


Måndag:
Hade hoppträning med Dumle. Var med och hoppade lite bäbis hinder pga att jag tävlade i helgen. Började med att rida på ett gammalt bett som jag hade när jag precis fick honom. Ett tredelat egg-bett. Kan ju bara säga att det gick och skogen, tror verkligen att jag red sönder honom på det när han precis kom till mig. Då menar jag att han gick på samma bett i flera månader utan att byta. Verkligen inget att rekomendera! Fick gå in och byta bett. Gick helt ok, började med en studs där jag gjorde halt efter varje gång. Inget speciellt med det direkt , hoppade mest bara igenom. Sedan gjorde vi en s båge längs långsidan med 3 hinder (orkar inte rita i paint). Gick över förväntan, fick hyfsad kontrollpå honom.
Efter hoppträningen åkte jag till Fakir. Hoppade en kombination + ett enkel hinder. Gick faktiskt super bra idag! Han var med på mina noter och jag var följsam hela tiden. Känndes bra inför helgen. Avslutade med en oxer på 110.
Tisdag: Promenerade med Dumle i ridhuset, trimmade lite på hans bädd, fixade vatten och kraftfodret.
Nu äter han 1 lit betfor, 1,5 dl krafft muskel, 0.5 kg kraft grund, 1 dl mineraler, 10 ml e-vitamin och 30 ml b-vitamin.

Kommentarer
Postat av: Karin

Har du testat D-rings bett - två-tredelad ed och utan gummi, med mässing mundel? För D-ringar brukar funka kanon. :)

2011-04-12 @ 23:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0