Värme (L)

Idag är det helt sjukt varmt! Gick upp vid halv 12 och släppte ut Dumle i hagen, inget täcke idag såklart. Är säkert över 20 grader! Fixade sedan hans bädd o fyllde på spån. Fixade vatten, hö och kraft.
Igår så red jag på åkern med Julia. Det var lite blött i marken men det funkade endå hyfsat. Har börjat rida med fårskinnspadden nu och han går så mkt bättre med den. Söker sig verkligen neråt som tusan. Kan rida med hans huvudet mellan hans knän om jag så vill. Han skötte sig iaf jätte bra igår.
Idag ska han först få skrittas ut sedan gå ett ordäntligt pass i ridhuset. Tråkigt att rida inne men våran paddock är ett helvette.  Jag anmälde muig föresten till en tävling idag. Den 25 ska Dumle få åka iväg och gå LC & LB i ätrabygden. Behöver en till LB runda innan LA debuten kännde jag.
25 - Dumle LC & LB
1- Fakir LB & LB
8 - Dumle LB & LA
15 - Dumle o Fakir LA & LA på båda
22 - Dumle LA
Mycket tävlingar men får passa på innan jag åker utomlands/börjar jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0