Det bra för det dåliga med sig!

Nu när jag ska börja rida ragge igen lägger jag dem andra hästarna lite på hyllan..
Skulle ju fortsatt att rida Druid men känner att jag kommer inte hinna med det nu när ragge ska ridas varje dag och jag går sista året i skolan (nationella prov osv.), jag tycker det är jätte tråkigt att jag inte ska rida druid längre men eftersom han inte står på nääs så hinner jag inte få ihop det. Jätte tråkigt som sagt för den hästen var så himla fräck och utevklingsbar och sammarbets villig! Ibland vill inte tiden räcka till, fast jag vill.
Och sen den andra hästen får jag se hur det blir med, hon skulle försöka rida henne så mycket som möjligt själv vilket jag tycker var jätte skönt men eftersom jag har lovat att jag skulle rida henne gör jag självklart det dem gångerna hon behöver hjälp.
Men nu kommer verkligen Ragge i första hand och jag vill lägga all min energi på han och hans uteckling!
Och om man ska dra en liten summering så har jag lärt mig välldigt mycket under tiden ragge vart skadad och det känns som jag suttit på en välldans många olika pollar vilket är jätte bra.

Lilla Drulle, kommer sakna dig! (L)

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Kan du inte skriva om hur du tömkörde Ragge? :)

Vad du hade för utrustning, hur du hade tömmarna, hur du började osv?

Jag skulle vilja testa det på min ponny. Men skulle vilja lite mer från någon som har gjort det själv :)

Vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst heller om hon inte gillar det

2011-02-09 @ 16:22:00
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0