Gp-ponny semin

Idag för ett år sedan, måndagen innan skandinavium så hoppade jag och Filip II semifinalen i gp-ponnyn.
Efter många om och men så kunde Kungsbacka ridklubb arnordna semifinalen.
Det var nämligen så sjukt mycket snö på taket att de inte hade hunnit få bort det innan.
Iaf så gick det iaf av stapeln. Det fanns ingen framridning och en sjuk "framhoppning", ni kan se på filmen att det är ett litet hinder på ca 60 cm längst bort i hörnet. Där fick 3 st rida och försöka hoppa fram, det gick typ att ta ett språng. Skritta/trava fram fick vi göra ute i paddocken i en halv meter snö.
Först fick man hoppa en liten "clear round". Samma bana som sedan blev semifinal banan.

Filip tog ingen "skada" av att det var sån liten möjlighet eller ah ingen alls till framridning. Tur var la det!
Första rundan gick skit! Han drog iväg osv men till semiklassen så skärpte han till sig och jag kunde koncentrera mig på min ridning. Jätte nöjd med den rundan!
Här är den.
Sån underbart fin ponny <3
Tyvärr så har jag inte protokollet här nere i kba..
Men vad jag själv tycker så kunde jag gjort vägarna lite bättre samt haft något bättre grundgalopp. Men inget allvarligt fel tycker jag. Min sits då - men den är ju som den är. Jag kommer så väl ihåg när vi fick reda på att jag gått vidare. Vi stog utanför stora dörren till ridhuset och jag och mamma pratade med Rebecka Blomqvist och hennes mamma när dom sa..
trea emma ericsson, fyra kajsa karlsson, femma andrea olsson(!!!!!!!)
Shit vilken känsla. Går inte att beskriva.
Egentligen skulle vi åka till skandi samma dag för att rida i arenan men tävlingen började inte fören vid 5 och vi va slut vid 8 så de hann vi ju inte. Det var iaf ett möte och "tårtkalas" efter det att resultatet ropades upp.
Pratade lite om vilka tider som gällde och vad som skulle hända innan och efter klassen på lördagen.
Dagen efter så åkte iaf alla ryttarna till skandi för att känna på banan.
Sjukt litet är det där inne! Galet, fattar inte hur dom får plats med alla banor! Skickliga banbyggare ;)
Vi red iaf runt där på både framridning, collectionring och banan.
Hade massa filmer från när vi red runt överallt och mellan i gångarna men dom är borta från YT och jag vet inte om jag har kvar dom på min data ens :(
Synd, hade varit as roligt att ha kvar dom...
Detta va iaf min lilla semi resa, på lördag om jag hinner så ska jag skriva ett inlägg om finaldagen.. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra inlägg :)

2011-02-22 @ 10:02:16
Postat av: Agnes :)

vart har du köpt den där snygga dunvästen du har på sista kortet? är det KL? :)

2011-02-22 @ 16:55:20
URL: http://agnesochmatilda.blogg.se/
Postat av: Inez Öhrman

Jättebra inlägg :D Vad tycker du man ska tänka på när man rider en klass med stilbedömning. Dvs. hur ska vägarna vara, ska man så i lätt sits eller sitta ner osv :) Kunde vara bra att veta :D

2011-02-22 @ 22:28:13
URL: http://teamlb.blogg.se/
Postat av: Emma & Matilda

vill läsa mer !



besök oss gärna :)

2011-02-23 @ 08:41:22
URL: http://ponnytiden.webblogg.se/
Postat av: Lina

Hej, jätte fin blogg.

Har du d-ponny? :)

2011-02-23 @ 15:06:25
URL: http://hoppryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0