Nu är det ute!

Har inte velat skriva något pga. den respekten jag har för skolan. Men nu har sofia gjort det offentligt så då kan jag oxå göra det tycker jag.
http://teamsl.blogg.se/2011/february/min-var-har-rasat.html#comment
Ja - det är sant. Srg har lyckats få ringorm till skolan, detta har varit ända sen terminen började.
Jag har pga det inte kommit iväg på clear rounderna som ja tänkt, inte kunnat ta hit massör/biolight och ställt in alla tävlingar framöver.
Det är troligen och förhoppningsvis 5-7 veckor kvar tills vi får åka och tävla igen.
Väldigt surt, jag hade verkligen behövt komma igång med tävlingarna i tid för att inte behöva stressa med att få ihop de 3 nollorna i LA med dumle.
Detta har gjort allt så sjukt surt, vi har verkligen inte tid med detta!
Och inte nog med det så finns det folk i stallet som inte alls är noga med detta vilket kommer att skynda på processen ännu mer. Även fast man själv inte planerat något kan man ju iaf visa respekt till dom som faktiskt ska ut och tävla eller åka iväg på andra sätt. För varje vecka är sjukt mycket värd som nu förloras.
Det var en himla tur att vi han mäta Dumle. 2 dagar efter dumle mätts så blir det karens på stallet!
Men inställda tävlingar hitils är Kba den 20 och Billdal den 5e.
Jag hoppas hinna hoppa någon innan grevagården i början av april (om jag ens kan åka dit..)
För det vore jävligt surt om det blev första tävlingen för året eftersom det är ett nationellt meeting.
Även fast dumle är i form och sånt så hade jag velat känna på honom på en vanlig lokal/regional tävling först.
men vi får se hur det blir, nu kan vi inte annat än att vänta och göra allt som man kan för att förkorta tiden. Somsagt, om man har riktigt tur så kan kortaste möjliga tid vara 5 veckor.

Kommentarer
Postat av: ak

Min häst hade ringorm, men vi hade ingen karens och behandlade i 2-3 veckor sen va det inget mer! Var 2 till hästar som fick det, hagkompisen och boxkompisen eftersom de haft kontakt innan vi visste vad det var.

Travhästar tävlar fast de har ringorm sade vår veterinär, då de oftast får på rumpan precis under tömmarna så tömmarna döljer det!

Ringorm är iallafall inget allvarligt, det ser bara lite skabbigt ut.

2011-02-12 @ 21:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0