svar på tal


Alma
om Dagens ridpass:
Tränset du har på bilden, är det från Glen Gordon? Är det bra kvalité? Det är iaf jättesnyggt:)

Svar: Nej det är från Dyon working collection :)
Jag är supernöjd med det tränset.


Sofia & Olivia om Bilder +videoblogg:
Jag har lite frågor om ungponny sm till dig Andrea. 
Hur högt går det i för en d-ponny. Hur kvalar man? Vilken nivå går det i (Reg,nat)? När och var är det någonstans?

Tacksamm för svar!:)

Svar: Jag kan inte så hemskt mycket men ska försöka svara.
5-åring ska ha 3 felfria LB
6-åring ska ha 3 felfria LA
7-åring ska ha 2 felfria MSVB
Man ska ha nollorna på regional eller nationell nivå.
Kvalarman så går det samtidigt som SM i helsingborg i höst.
Jag tror att detta stämemr iaf..


Postat av: Elin

Snälla köp inte ett för stort bett och rid på det. De kan ge tryckskador och bettet ligger inte rätt i munnen på hästen och kan göra att hästen blir okänslig och orolig i munnen. Om du vill ha ett bett som hästen kan "leka" lite med så pröva att köpa tex ett med rullar på eller liknande. Det finns en anledning till varför man har olika storlekar på betten och det är för att dem ska ligga så optimalt som möjlig i hästen mun och "störa" hästen så lite som möjligt :)

Svar:
Är flera som har skrivit samma sak.
Meningen är inte att det ska vara förstort utan 0,5 cm längre.
Han har väldigt bred mule och har 13,0 på bett.
Jag hade hellre köpt ett sånt bett med bubblor eller kulor men tyvärr får inget sånt användas på en ungponny. Så jag har bara tvådelat, tredelat eller rakt av gummi, mässing eller vanligt att välja mellan.



Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, jag undrar om ni gör bloggdesigner och kodar ? :)

(vill ni skriva svar i ett inlägg vore det tacksamt)

2011-02-10 @ 19:27:55
Postat av: Anonym

Vad tycker ni om den nya skvallerbloggen?



rsskvaller.blogspot.com

2011-02-10 @ 19:56:39
Postat av: elin

ok då förstår jag. Jag tog för givet att han hade ca 11-11,5 på bettet då det brukar vara det vanligaste :P Men om det är 0,5 cm så blir det ju ingen skillnad nästan :)

2011-02-10 @ 21:25:13
URL: http://ellasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0