Lite svar

Tog med några andra frågor oxå, känndes konstigt att svara på dom i ett separat inlägg.
Använder du väst när du rider (hoppning, dressyr osv)? :)

Svar: Nej det gör jag inte. Har endast väst på tävling. Jag tränar, rider ut osv utan. Anlednignen till att jag inte har väst är för att jag inte kan rida ordentligt då! Okej när man tävlar men när man rider hemma måste man vara mjuk och följsam i kroppen och västen gör att jag spänner hela ryggen + axlarna. Så otroligt obekvämt! Och endå så har jag ju en racesafe..



Jag måste fråga dej. När jag rider ut drar min ponny och rycker tyglarna ur händerna på mej. Rider på ett vanligt 3-delat och försöker att inte skapa dragkamp. 
Vet du nått bett som verkar bra? Vill inte ha nått som är allt för krångligt

Svar:
Den enda gången jag tycket att det är viktigt att man har ett starkt bett är när man rider ut. Du måste känna att du har kontroll när du är ute! Man har inte samma möjlighet att rida loss problemet som man har inne i paddocken. Jag tycker att du ska pröva ett pelham även om du tycker att det är krångligt. Det har jag haft på flera av mina hästar när jag har ridit ut och eftersom man ändå inte rider så seriöst ute i skogen så spelar det ingen roll om det är lite starkare.


1. Hur mycket köpte du dumle för?
2. När du letar hästar, i vilken prisklass letar du då?
3. Varför ser du alltid så sur ut när du går banan?
4. Hur får du dina hästar väluppfostrade

Svar:
1. Svarar inte på sånna frågor. Men kan säga att han var dyrare än Filip.
2. När jag letade ponny/storhäst så kollade jag på allt mellan 23 000-160 000
3. Haha jag är alltid väldigt koncentrerad när jag går banan. Jag är verkligen inte sur ^^
4. Jag använder rörelser. Jag brukar inte BE min häst att flytta på sig, jag trycker på han i sidan. Det är så hästar gör mot varandra, dom användet kroppsspråk. Det lär även hästen att respektera mina rörelser.

1. Vad är din svaga sida inom ridningen?
2. och din starkaste?
3. Var inte du och klara skatt typ bästa vänner förut? vad hände?

Svar:
1. Min sits måste över hindret måste nog vara min svaga sida :)
2. Bästa med min ridning måste nog vara att jag har känslan i mig.
Jag vet vad jag gör.
3. Jo vi har varit bästa vänner. Tänker inte ta upp vad som hände, men de va väldigt synd.
Vi är mycket bra vänner idag igen, men inte sån bra som vi va förut.





Vi är störst bäst och vackrast.

En blond och en brunett,två skönheter.
Vi är så himmla klockrena,coola och underbara.
Och det bästa är,att vi behöver inte göra något för att
vara dom vi är,vi föddes såhär.
Födda till att vara dom som står lite över
alla andra,doms vars åsikter vägre lite tyngre
och dom som alla önskar att dom vore.



Har du någongång funderat på att sluta rida?
Hur många unika har ni på eran blogg & hur många sidvisninar? :)

Svar: Nej, jag har aldrig funderat på att sluta rida ;)

ni kan ju gissa? ;)


Har du haft nån ponny innna Dumle, eller är han din första? :)
Hur länge har du haft honom?

Svar: Dumle är min 4e ponny, har haft en b,c,d ponny innan :P

Har haft honom i 9 månader nu ;)

köpte han 10 juni 2010



1. Vad är det högsta du har hoppat?
2. Hur är det med Filip nu?
3. Kan man ha 2 hästar på Sveriges?

Svar:

1. Jag har hoppat 140 cm med phnissa.

130 på Filip och 130 på Dumle

2. Det är bra!

3. Ja det kan man, men en av dom räknas då som extrahäst.



Hej, hur "träffades" du och Lisa, eller hur kom de sig att ni började blogga tillsammans?

 

Svar:

Shit jag har inget minne av det. Men vi blev bra kompisar i stallet, hon började rida min b-ponny på onsdagar när han gick på lektion. Sen har vi fram o tillbaka varit väldigt bra vänner sen dess. Det är nu ca 8 år sedan.

Vi startade våran första blogg hästochryttare.blogspot.com men sedan slutade jag blogga av en anledning i sommras. Lisa började då med ponnyochryttare och sedan när jag kunde börja blogga igen började jag här såklart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0