This is me and you, you're my superstar

Min lilla ponny gör mig verkligen tokig!!

Idag började han stanna IGEN men nu vet vi att han inte har ont då vi har kollat egenom HELA han.
Red iofs i pausen och då tar han ju chanserna, han smyger sig upp mot andra och stannar ? (asså haha hur sjuk är han) och det går ju inte att rubba han utan jag måste hoppa av för att få han att gå framåt och sen när jag hoppar upp igen älgar han iväg i jävla 7mila kliv.
Han måste haft en riktigt bad day idag alltså för han tog inte bettet och var hård som bara den vilket han verkligen inte brukar vara han brukar ju vara som smör i munnen typ...
Och när jag då kräver att han ska acseptera bettet så blir han ju riktigt arg på mig så då börjar han backa och sen gör något konstigt hopp.. ? Jag undrar verkligen vad han tänker med ibland.
Men vi får nog åka till tandläkaren med han så det inte är något i munnen.
Men nu ska han tömköras i 3 dagar tror jag och det tycker han är super kul så då får han lite avlastning från ryttare i några dagar, och sen om han fortsätter stanna vet jag inte vad vi ska göra för han bryr sig liksom inte om vad man gör han har ju bestämt sig för att han ska stå där helt hjärndöd -.-

Det går inte att bli arg på hen heller eller inte länge iaf för efter ridpasset när jag satt och linda av han så var det precis som om han märkte att jag var irreterad på honom så då kommer han fram med huvudet och pussar en, haha så gullii!
Han gör det liksom med glimten i ögat (i efterhand) så då kan man inte va sur på han (a)

Kommentarer
Postat av: Tova

Är inte säker, men det kanske inte har något att göra med hans mun/rygg osv.

Jag tror att nu när du börjar sätta igång honom och begära lite mer av honom så vill han inte riktigt.. Han har blivit lite lat så att säga, haha.

Men det är bara min åsikt, jag kanske har helt fel.

Så fortsätt att jobba med honom och förvänta dig inte att han kommer vara i topform som innan.. Men med lite träning så blir han väl bra igen (:

2011-02-16 @ 03:57:20
Postat av: Anonym

hej, jag har exakt samma problem med min ponny men det kan vara nu eftersom han inte ridits av ryttare på ett längre tag så han testar dig:)

2011-02-16 @ 12:23:22
Postat av: felicia

men det kan vara så att han tror att han kommer få ont eftersom han hade det förut så när du rider inbillar han sig att han kan få ont när han egentligen inte får det så aa det går nog bort med tiden , säger dock inte att det är därför han stananr utan bara kanske en anldeninng :)

2011-02-16 @ 12:32:50
URL: http://classicalpony.blogg.se/
Postat av: Anonym

sån är ju artax med och det är sjukt störiiiiigt.... nu har dom ju inte kollat igenom artax men han är ju vanlig i 95% av ridningen och ibland bara tvärvägrar han...

2011-02-16 @ 12:55:48
URL: http://rathed.blogg.se/
Postat av: Erika Engborg

Hur mycket hästar än gillar att bli ridna kan dom ju efter en lång vila testa och försöka komma undan arbete.Antagligen testar han dig bara.Då ni även kollat igenom hela honom och inte sett nått fel måste det ju vara något test.Det är nog helt enkelt bara att vara envis.Sjukt roligt att han är fräsh (stavning?) igen och att du kan börja rida honom!:D



MVH Erika

2011-02-16 @ 16:01:14
URL: http://hoppning.blogg.se/
Postat av: Melinda

Vill bara säga att jag tycker att det är starkt av dig att inte ge upp, att fortsätta kämpa. Det kostar olika mycket för folk att komma dit man vill, vissa mer och vissa mindre. Jag tror att du kommer att komma långt genom all den kärlek du ger till din häst. Jag tror persolnligen att det är det man kommer mest på. Har man förtroende för varandra kan man nästan alltid komma dit man vill!

2011-02-17 @ 14:06:15
URL: http://melindaanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0