Blabla.. måstesova

Är hemma från stallet nu och är galet trött!
Gick iaf bra när jag red druid trots att han får lite fläpp ibland och bara rusar iväg men han har så mycket energie så vad ska jag göra ? Det blir iunte bättre utav att jag sitter och samlar och samlar och samlar för då skulle han explodera. I slutet slappnade han iaf av fint, men han går samma som ragge när vi rider ut att han dyker liksom när jag gör avbrott samt i galoppen ibland. Han drar bara ner huvudet och tyglarna ur handen på mig, och det är så himla svårt att veta när han ska göra de utan i avbrotten då.
Men har ni något bra tipps mot detta ? :)

Och sen måste jag bara få säga en sak som gör mig så ofantligt irreterad!!
Att på nääs har ju alla privat hästar HÖ-påsar på kvällen och nästan alla har matbukar, men det finns vissa som skiter i att göra detta för dem vet att hästen får mat ändå, för jag går ju inte ifrån stallet utan att en stackare inte fått mat det funkar ju inte mot hästen. Och sen säga lite nonchalant "men vi vet ju att hon får mat ändå". DET FUNKAR INTE!!! Ska man ha hö-påsar så ska alla ha det punkt slut.
Och sen att det alltid är samma människa, det är ju tröttsamt, visst kan man glömma någon gång men nu när det har vart så varje gång jag fodrar asså nä då glömmer man det inte då SKITER man i det.
Visa lite respekt och gör det du ska göra!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh gud vad jobbigt det där med höpåsarna. Hatar att stå i stora stall där alla ska sköta allt gemensamt, det är alltid ngn som inte sköter sitt & så får ngn annan göra det! Mkt bättre att stå i ett mini stall där ägaren sköter allt sånt åt en, tkr jag iaf :)

2011-01-22 @ 15:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0