Ni får säga vad ni vill.

Jag är ingen mjukis, det går det inte att vara.
För när det inte längre är en sport eller hobby,
när det blir en livsstil.
Då går det inte längre att ta åt sig vad alla andra kastar på dig,
det går inte heller att kasta något tillbaka.
Det går inte att gilla läget och rida runt med ett leende på läpparna,
man ska gråta av kämparglöd.
Inte nöja sig med de gånger de går bra utan skrika efter mer.
Var inte osäker över sina beslut och när folk tvekar ska man ropa högre.
Inte heller gavs man en väg att följa men gavs viljan att hitta en.
Jag har hittat min väg, jag tänker inte gå i andras fotspår men dom får gärna gå i mina.
I slutändan är det trots allt så att den med störst vilja och störst röst anställer den lilla fjäskisen.
Njut för en sekund med tänk sedan ett steg längre.
För det är i framtiden du kommer leva föralltid
och inte i nuet.
Beviset på att man har viljan är att låta hjärnan ta över när hjärtat vill bestämma.

Kommentarer
Postat av: stella

ville bara säga att jag tycker dian åsikter är kloka och det är bra att du har starka sånna och vågar stå för dom, även om många bara blir sura. bättre att du fortsätter som du gör än att bli någon tråkig typ som bara tycker allting är bra och inte kan komma med någon åsikt själv! :)

2011-06-09 @ 18:08:51
URL: http://dufina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0