Big wants & big needs



Vita ridbyxor
har vuxit ur mina kingsland nu rejält tyvärr! Haha tror inte jag kan ha barnstorlek längre pga min längd.. Har ju växt som tusan nu det senaste.
Två snygga i lagom prisklass. Ser ingen anledning till att slänga ut 2000 spänn på gpa, amino elr liknande. Dessa är båda väldigt snygga o bekväma - precis vad jag söker. Dock är det svårt att hitta min storlek på JW byxorna, har ju 30 på mina röda och många affärer tar inte in den storleken längre. Så då får man beställa hem.

Stövlar i läder
Nu när jag ridit med chaps så inser jag hut mycker jag saknar läderstövlar. Jag tycker väldigt mycket om mina tretorn med de är ju som de är. Svåra att reglera i storleken och man kan inte ens jämföra med stödet som man får med ett par väl anpassade stövlar i läder. Högst upp på listan men inte möjligt är såklart parlanti stövlarna. Tror inte att det finns någon stövel som kan jämföras med dom! 100% underbara. Sedan De niro stövlarna, shit så snygga! Kolla den slimmade designen. Mums! Kan ni tänka er att ha ett par sånna på era fötter!? Sedan mountain horse stövlarnas mjuka skin som ger den perfekta passformen? Dreggel över dessa snygga stövlarna asså...

Ridhandskar
Något jag aldrig har varit ett fan av, men nu har jag flitigt använt mina supersköna jacson över vintern o lyckats fått ett hål i tummen :( Ett par tunna välsittande vantar hade ju inte varit fel.. Dock känns det lite konstigt att betala 500 kr för ett par vantar?! Men vem vet kanske är värt det.

Kavaj
Har en från hööks som är jätte skön, lagom lång och allt. Men har inte samma stretch som "dyrare" kavajer och sitter därför inte lika tajt. Animokavajen är ju galet snygg o sånt men varenda människa har ju en sån! Nej JW kavajen är helt klart mer i min smak..

Kommentarer
Postat av: caroline

jwn är bäääst, har en sån

2011-03-31 @ 23:12:43
URL: http://liljenberg.shapemeup.se
Postat av: caroline

sen finns det ju andra kavajer än animo och jw ? typ kl eller pikeur, as sköna

2011-03-31 @ 23:13:26
URL: http://liljenberg.shapemeup.se
Postat av: Emelie

man får la tävla i tröja upp till regionalt om man har väst?

2011-04-01 @ 09:33:10
URL: http://www.eemeelierd.devote.se
Postat av: ak

kan rekommendera roeckl handskarna, vet inga smidiga ridhandskar som håller lika länge som dem, jag har samma par nästan ett helt år! alla andra jag har provat har varit sönder efter ca 1 månad..

2011-04-01 @ 13:07:13
Postat av: Amanda

Hej:) Vill bara tipsa om att supreme stövlarna är bäst!:D grymt sköna, superbra passform och jättebra kvalite!!

Undrar: Får man bara tävla i kavaj på regionat och inte tröja eller gäller det på lokala tävlingar också?

Snääälla svara!!!:)

Eran blogg är jättebra :D:D följer den varje dag=D

2011-04-01 @ 14:03:59
Postat av: Anonym

får man inte ha tröja på lokalt heller?

2011-04-01 @ 14:52:35
Postat av: Anonym

Man får ha tröja om man har säkerhetsväst på alla tävlingar (lok, reg, nat osv) :)

2011-04-01 @ 15:39:45
URL: http://josefinebergman.blogg.se/
Postat av: Malin

roeckl handskar är bra, supersköna, men väääldigt dyra och de går sönder, inte hål men det försvinner lite av de översta lagret eller va man ska säga.



man får visst tävla i tröja om man har krage under .



2011-04-01 @ 16:28:01
Postat av: amanda

man får visst tävla i tröja :) i alla 'statusar' sålänge man har väst ;)

2011-04-01 @ 17:06:27
URL: http://aamandafroberg.blogg.se/
Postat av: estrid

Man får väll ha tröja i vilken tävling som helst typ enligt nya TR? :)

2011-04-01 @ 18:56:55
URL: http://ejls.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Har precis beställt efter ett par MH ridbyxor som jag väntar spänt på! Både dem och JW är riktigt snygga och lagomt pris på.



Läderstövlar är oslagbart, det går hitta riktigt fina för en billigare peng om man har lite flyt. (Köpte min jacson för 1200:- (ord. 2500:-)!

2011-04-01 @ 19:54:29
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0