Dagen

Gick upp tidigt imorse , mamma och gunilla kom vid 10 och då åkte vi till Fjärås. Sandra är en gammal kompis till mig från nääs tiden, har ridit både div 1 och div 2 tillsammans samt varit uppstallade på nääs och varit med om alla möjliga galenheter.
Hon är förgammal för att tävla ponny och därför ska jag hoppa han i DIV 1 laget.
Hur som helst så tycker jag att det gick bra. En pigg ponny men väldigt rolig att rida!
Jag får snart ner min moppe och då ska jag rida honom minst 2 ggr i veckan. Hoppa och rida markarbete.
Det är ju en månad kvar så förhoppningsvis så lär vi känna varann lite iaf.
Fakir
D-ponny ca 147 cm
Gått tom MSVB hoppning
Sedan så åkte jag hem och red min egna buse. FYFAN!! Ett stort svar sträck över den ridturen.
Han var SÅ spännd, ville inte trava utan skulle smågaloppera hela tiden och (inte skutta på ställer utan galoppera väldigt långsamt.)försökte jag driva på han då så gick han iväg i någon tölt eller sånt. Egentligen skulle jag bara jogga men efter en timme så kunde jag iaf trava någolunda. Hoppas att han skärper sig till imon då det är hoppträning.
Förövrigt så blir den en rätt så rolig vecka har stalltjänst 3 dagar denna vecka dock + en helg dag.., MEEEEN förhoppningsvis tävling på lördag + rida fakir.
& på lörda kommer min kära kinapuff ner oxå <3

Kommentarer
Postat av: Ingvild

Så bra at det gikk bra:)

2011-03-07 @ 08:01:22
URL: http://kingvild.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0