Dagens Ripass - Ragge

Ragges fd. ägare var ju på besök idag och självklart var Ragge på sitt jobbigaste humör idag.
Började redan när vi skrittade sjörundan så var det typ italienska vouge och fotade nere på ängen (okej skämt åt sido, men det var någon utländsk fotograf med några modeller), i vilket fall var ju dessa människor livfarliga.. och det var så pinsamt för han stannade precis framför kamera linsen (några meter i från men i rätt vinkel) och dem bara stog och kollade på mig som om jag var en idiot men jag red iaf på och då för han damp och gör en 180 graders vändning och bockar iväg till vägen och jag kännde bara "omg.." men jag var ju tvungen att skritta förbi men då får han ju fläpp igen och bara ställer sig upp men skrittar sen vidare lugnt hela sjörundan. Men eftersom dem håller på att bygga längst bort på sjörundan och han blir crazy om man går förbi där så vännde jag med hoppet om att dem gett sig iväg men icke sa nicke, och det var verkligen inte så att dem var mindre läskiga för att man redan gått förbi dem en gång utan han gör samma fina rodeo visning som tidigare. Men förbi dem kom vi, dock måste dem nog trott jag var i stort behov av uppmärsksamhet eftersom han dampade precis framför dem..

Jaja, väl uppe i PDn gick det bra tills dem kom för då är det första han gör är att stanna och jag fick inte ígång han så då fick mamma komma in och då bockade han iväg, och sen stanna han igen och då bockade han och sprang ut ur PDn och sen ännu en gång så gör han samma jävla sak igen. Sedan var han allmänt spänd och jobbig hela ridpasset.'
Tur att dem är förstående och inte så dumsinta så att dem inte förstår för dem vet ju trots allt lite hur han fungerat osv eftersom det är dem som ridit in han så Martina gav mig några tips som jag får ta andvändning av.
Imon ska jag rida ut och jag får väll be till gud att han håller hovarna nära marken och att jag sitter kvar!




Kommentarer
Postat av: Hannah

Har ni prövat kollat så att han inte har ont någonstans?Jag har en ponny som var sån och han var halt på båda frambenen och öm i ryggen :/

Kanske något att kolla upp isåfall?

2011-03-26 @ 07:09:47
URL: http://jumpingstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0