Mina hästar - Phnissa

Samma höst som Nässlan såldes så köpte vi Phnissa.
Phnissa är en D-ponny, ca 146 cm hög.
Sto född 1997
Arab/New forest
Trots att jag bara var 11 år så var det så att jag skulle köpa en d-ponny, anledningen var att jag skulle kunna ha den tills jag fyllt 18 (mamma är inget fan av att köpa/sälja hästar).
Hur som helst så åkte vi till ett försäljningsstall för att provrida lite olika hästar.
Phnissa var sist ut och den som jag fastnade för. Jag kommer inte ihåg så mkt från provridningen mer än att hon hoppade mig ur sadeln hela tiden.. Haha.
Hon var då 8 år och hade varit ute och gjort lite starter tom LB. Vi köpte henne iaf.
När jag var mindre så var jag inget stort fan av att tävla, jag var mer typen som tränade mkt och tävlade när det var en tävling på någon av grannklubbarna. Hoppade några clear rounder på alingsås iaf, gick vell typ bra :)
Jag kommer så väl ihåg min första start på henne! Det var en LD på nääs och vi var felfria, men eftersista hindret i omhoppningen så ger underlaget vika och vi går omkull.. Så kan det gå.
Vi tränade väldigt mycket i både dressyr och hoppning.
I dressyren så tävlade vi LC/LB med många placeringar! Jätte roligt :) Kan ni tänka er att jag varit en liten dressyrtant ;)?
I hoppningen så tävlade vi tom LB.
Kommer ihåg min debut i LB. Vi fick ett ner på ett plank, shit va glad jag var efter det ^^
I våran andra start var vi dubbel nolla och precis utanför placering.
I övrigt så hoppade jag faktiskt 140 på henne haha , på en sandraträning :)
Allt var vell frid och fröjd låter det som?
MEN (ja det finns ett men) jag växte aldrig i Phnissa, blev som längst 154 cm och kom aldrig runt henne. Hon gick i sin takt och jag kunde inte inverka på något sett. Hon räddade mig i varje språng runt på banorna och jag kunde knappt styra runt henne så tillslut så sålde vi henne för att köpa en c-ponny.
Då hade jag haft henne i nästan 3 år. Idag är hon åter igen såld till någonstans här i närheten.

har alla bilder på henne på en cd-skiva hemma.. så får ladda upp fler någon annan dag.
Jää! Här är man grym på att fota >.<
Hahaha!! sikken super bild!!
Clear round f&ouml;r henne. :)
clear round!
:D
sötponny <3

LB

LB - hoppa kunde hon ja ;)
och som ni ser satt jag som en liten vante.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fin :)

2011-03-13 @ 23:00:27
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad heter hennes mamma &pappa? Min ponny är också arab/newforest och hanns namn börjar på Ph:D

2011-03-14 @ 16:27:53
URL: http://hagbyponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0