Ragge:18 & 19 mars

Gårdagens ridpass 18 mars: Red i manegen.
Red mycket öppnor, slutor och skänkel vikningar vilket han verkligen gjorde jätte bra, han var även fin i traven men stannade någon gång men annars var han välldigt mjuk och fin.
Efter det så red mamma ut en sväng på han vilket gick bra.

trots stoppet får han 4/5 för han var så fin i övrigt!


Dagens Ridpass 19 mars: Red ut först sen i padocken.
Hade tänkt att rida ut bort mot banvallen så jag gav mig iväg ditåt men efter en bit stannade han och VÄGRADE att gå så det var bara att hoppa av och leda han en bit och sedan hoppade jag upp igen och då gick det bättre.
Men när jag svänger upp mot islandshästarna så kommer tåget (går precis bervid vägen) som han aldrig vart rädd för innan och jag känner ju hur han spänner varenda muskel i hela kroppen och när det åker förbi så gör han en 350 graders vändning och bockar så sjukt jävla högt mot vägen, Givetvis, och jag red barback vilket inte gjorde saken bättre. Så han körde på som en rodeo häst och det var första gången någonsin jag  blivit rädd "för" han, alltså ni förstår inte hur läskigt det var asså han var typ 3 m uppe i luften när jag kolla ner, jag tänkte "åker jag nu så bryter jag nacken för fan". så på något underligt sätt kramlade jag mig fast och satt kvar under hela hans lilla rodeo visning... Jag brukar alltid skratta när han bockar eller busar men inte idag, jag hoppade av och ledda han hela vägen hem och han var så jobbig och bara stegra och galloperade brevid mig och försökte sticka.
Men efter denna fartfyllda uteritt så red jag i PDn och han fortsatte vara lika jobbig där..
Jag drar ett sträck över detta ridpasset i vilket fall. Btw. har jag aldrig sett denna sidan av Ragge innan visst brukar han busa när man rider ut men då gör han det med glimten i ögat men idag vart han bara dum.

Blev ingen bra ridning från min sida heller då jag var så otroligt irreterad på han för han lyssnade inte för 5 öre.


Aja här kommer lite bilder från igår:


Nu ska jag iväg, hörs imon eller ikväll!

Kommentarer
Postat av: Emelie Williamsson

Du har alltid så fina bilder på dig och Ragge! :D

2011-03-19 @ 16:24:45
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: caroline

hahahaha mitt gamla schabrak :D nice

2011-03-19 @ 17:21:31
URL: http://caarolineliljenberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

en häst som jag känner men nu är såld påminner jätte mycket om din häst när han stannar och så,han kunde stanna och verkligen vägra gå både ute och inne.

2011-03-19 @ 19:27:28
Postat av: Ellen

åh, gillar outfiten på både hesten o ryttarn! :D

2011-03-19 @ 21:53:29
URL: http://ehvt.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Synd att det inte gick bra idag, men det går säkert bättre nästa gång! :)

Fina bilder!

2011-03-19 @ 22:01:28
URL: http://siggesheestliv.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fina bilder! :)



Det schabraket skimmeln på headern har är så himla snyggt, alltså det med den engelska flaggan! Jag skulle vilja ha det men jag har ingen häst som det passar till ;)

2011-03-19 @ 22:36:14
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Emma

har du löst att göra en dessing till min blogg ?;-)

skulle vara jätte snällt för du gör så fina dessingner ;-)

2011-03-20 @ 12:44:24
URL: http://emmakarlssonz.blogg.se/
Postat av: Katrine

Härliga bilder!! :D

2011-03-20 @ 22:29:03
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pröva att ta med ett spö nästa gång,slå inte HÅRT.utan bara ''kläm'' på lite så att han vet att du är där och har koll.Och hoppa aldrig av din häst om den inte vill gå någonstans då ''vinner'' den.

2011-03-21 @ 21:19:53
Postat av: Anonym

Pröva att ta med ett spö nästa gång,slå inte HÅRT.utan bara ''kläm'' på lite så att han vet att du är där och har koll.Och hoppa aldrig av din häst om den inte vill gå någonstans då ''vinner'' den.

2011-03-21 @ 21:21:25
Postat av: Anonym

Pröva att ta med ett spö nästa gång,slå inte HÅRT.utan bara ''kläm'' på lite så att han vet att du är där och har koll.Och hoppa aldrig av din häst om den inte vill gå någonstans då ''vinner'' den.

2011-03-21 @ 21:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0