Dagens ridpass - Ragge

Märkte direkt när jag kom till stallet att min lilla guling var trött, han var inte alls så pigg och "Raggig", mycket kan nog bero på gårdagens ridpass då han drog en rejäl bock-uppvisning med mig på genom halva kullahagen...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har faktiskt inte så mycket att säga om träningen, Ragge försökte så gått han kunde men jag red inte alls bra.
Blir extremt frustrerad på mig själv, jag sitter på en super ponny men jag kan inte rida i vissa lägen.
Men somsagt var Ragge trött vilket ledde till att han tjurade ihop ibland och gick på snedden osv.
Så vi fick gå lite efter förutsättningarna.
Nästa vecka ska jag rida ut så mycket som möjligt och själv ska jag rida ut med så hur han reagerer då, jag tror inte att han blir lika uppspelt om han är helt ensam men dock vågar jag mig inte ut någonstans långt bort i ingemansland eftersom han har en och annan räv bakom öronen men bara han slipper vara "inside the box".
Just det, red faktiskt i hoppsadeln för jag ville vara lite mer i den lätta sitsen, märkte ingen jätte skillnad.

Imorgon får han stå , får se om jag vågar mig ut på en promenad med rodeohästen, men om jag nu skulle våga vill jag passa på att ta lite fina porträtt bilder på honom.

(ursäkta för urkass bild, fel inställningar, ljus osv..)
Dagens outift:
Hjälm - GPA speed air
Softshell jacka - Ullared
Ridbyxor- Ullared (måste ha ett par till, klassade som ett par favoriter)
Stövlar - Pioneer

Sadel - Pessoa
Stigbyglar - Sprenger
Träns - Dyón
Pannband - Swarovski
Lindor/paddar - Shires/Jacson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0