Dagens ridpass - Ragge

Red honom i ridhuset, skulle egentligen ridit sjörundan men vädret tillät inte det.
Kan nog generellt säga att Ragge trivs välldigt bra med att vara helt ensam i ridhuset för han kan slappna av och stänga av den delen i hans hjärna som vill ha stenkoll på allt omkring honom.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Red igenom honom länge i skritten och jag skyndade inte på någonting utan han fick ta det i sin takt och komma till den korrekta formen.
Red mycket skänkelvikningar osv.
Travade sedan framhonom och började om lite från början med att inte sätta någon press på honom utan lät det ta den tid det behövde - vilket inte var någon längre tid.
Gjorde även skänkelvikningar i traven vilket gick kanon, han flyttar lätt som en plätt, tränade lite på det som jag gjorde sist hos Lisa, rida i ett lågt tempo som enligt mig känns som ett under tempo och redan idag förstod han det mycket bättre. (I mitt protokoll stod det att jag hade lite för högt tempo, så vi får helt enkelt dra ner det en smula). Han var pigg och nästan lite för på han letar efter nya utmaningar hela tiden känns det som.
Sen i försökte jag få fram honom i galoppen utan att det skulle gå fort men han har ju en förmåga (som ni såg på filmen som jag la upp härom dagen) att liksom stanna upp och hoppa på stället, det gick också bra.

När jag kännde att jag var färdig så ville min syster prova honom vilket hon fick, det såg helt okej ut men hon känner ju honom faktiskt inte så bra och är inte van att rida den typen av häst för tro mig när jag säger att han är speciell, eller det är jätte svårt och beskriva han är lätt som en plätt att rida om man inte rider. Förstår ni hur jag menar ? han är ingen häst som man ska sitta och greja med handen med eller banka som en dåre på, man måste acceptera honom och lura honom genom att inte rida för det är då han går som bäst.
Missförstå min inte nu när jag säger att man inte ska rida, men man behöver inte göra det mycket svårare än vad det är.

Kanske inte charmigast bilden på Ragge precis men bättre än inget - och kameran var urladdad därav en kass mobilbild.
Provade mitt nya John Whitaket schabrak, eller nytt och nytt är det väl inte köpte ju det på horse show men har inte provat det förens nu men han passade verkligen jätte fint i det, färgkombinationen var helt rätt!
//Johanna hoppade ju också KM idag därav har hon vita ridbyxor idag, btw. så vann hon också hihi//

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att det gick bra :D

2011-05-29 @ 20:40:27
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0