Johanna och Ragge

Deras ridpass gick väll inte så bra,  eller hon fick inte riktigt kläm på honom och han var okoncentrerad.
Men sen har hon ju somsagt inte ridit honom på minst 1 år så det är väll inte så konsitgt iof. och man kan ju inte säga att det är samma ponny som han var då som nu.
Sen har inte Johanna någon vidare kämpe inom sig och ger upp om hon inte orkar, vilket hon gjorde detta ridpasset också så då fick jag hoppa upp i mjukisbyxor och rida en sväng.
Precis innan jag hoppade upp så åkte det förbi en häst med vagn vilket verkligen var livsfarligt, han bockade och sprang om kring runt mig. Detta hängde givetvis i ridpasset igenom, han var spän och ofokucerad på  sitt jobb och la all sin energi på att hitta fel i omgivningen som han kunde bli rädd för.

Även när vi skulle rida tillbaka hem till stallet så kom häst och vagnen igen men då valde jag att rida en omväg (sjörundan) för att inte riskera att bli avkastad. Givetvis var den andra vägen lika jobbig den för han fick syn på sina kära ponnykompisar och skuttade glatt iväg i lite galopp blandat med kråkhopp...
Och när jag väl sitter där blir jag så himla kluven och vet inte hur jag ska hantera det för tar man han i munnen så gör han ett "dykande skutt" och bankar man då på honom så flyger han fram, men jag försökte sitta där och "pprrooaa" och "hooaaa".

-Johanna och Ragge-

-Jag och Ragge-

"asså den där vagnen var fett läskig lisa"


Mitt finaste hjärta!


Kommentarer
Postat av: Bella - Montéryttare

Vilka fina bilder :)



ni har väl inte missat tävlingen på min blogg?

http://montebloggen.se/2011/may/tavling-med-fina-priser.html

2011-05-04 @ 21:42:30
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Petra

riktigt snygg häst, läckra ögon! :)

2011-05-06 @ 14:23:49
URL: http://petradahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0