Q & A

Anonym om Köpa ungponny:
när´tycker du att amn ska rida in hästen och när tycker du de är okej att börja hoppträna den ? ;)
Svar: Rida in vid 3 års ålder. Om hästen skall gå championat så är det la lagom att börja hoppa den vintern när den är 3/4 år.

Anonym om Idolbild:
Hej Andrea! Skulle du vilja skriva lite vad man får för utbildning när man går på ett häst/ridgymnasie? För du går på ett sånt va? Har ganska dålig koll haha. Men jag har funderingar på att gå det men vill gärna veta vad man kan bli efter & jobba som osv. Svara gärna i ett inlägg, tror fler undrar! Ni är grymma tjejer ska ni veta också :)

Svar: Hm svårt att säga. Men finns så mycket valbarakurser att du nog kan läsa vidare till vad du vill. Om du inte vill läsa vidare kan du direkt jobba som hästskötare ex.

Anna om Fakir bollebygd!:
Superfin ponny, är det din?

Svar: Nej det är min kompis som jag tävlade under våren.

Anonym om Godmorgon!:
fan va du tävlar!! har inte dumle(som dessutom är ung) tävlar 4-5 helger i raden nu?!?!?!??!!!

Svar: Dumle har tävlat 3 helger i rad där han den sista gången bara tävlade en klass. Sedan hoppades han inte alls utan bara reds markarbete i en vecka. Denna helgen skulle han bara gått en klass men jag bestämmde att han skulle få vila en helg till och då passar jag på att göra något annat. Jag bestämmde allt utifrån att han inte skulle starta. Vi hade alltså egentligen aldrig planerat att åka i helgen utan de va antingen nääs elr uddevalla och då valde vi nääs förra helgen.
Ni kan chilla lite, jag håller stenkoll på hur mycket han går. Han har bara en tävling kvar den 11 eller 18 Juni kvar innan hans 3 veckor vila.






Kommentarer
Postat av: Nina

SVAR TILL DEN ANONYMA: Man kan allt tävla en häst några helger i rad, det är ju jobbigt för psyket men en tävling brukar ju inte ens vara lika ansträngande fysiskt som en vanlig hoppträning. Man kan allt utsätta hästen för några tävlingar så, folk åker ju på meeting och det klagar du inte på. Hästar i god kondition och som är väl förberedda klarar allt det, de är inga my little ponys...

2011-06-09 @ 20:26:20
URL: http://brahastfakta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0