Resultat - Ragge

Var iväg och tävlade en lokal L:C1 i konghälla och det var min lilla killes första dressyr start på 2 år och hans andra dressyr starta i hela sitt liv, så jag får le och vara nöjd över hans insats!

Framridningen var till en början katastrof och han ville inte alls sammarbeta utan drog ner huvudet, sprang på snikskan eller fattade galopp så fort man drev.
Som tur var släppte det efter ett tag och han blev mycket mjukare och finare men fortfarande en aning spänd.

På banan så gick det som som gick, jag var så nervös, jag brukar faktiskt inte vara speciellt nervös men jag var riktigt illa mående. Han var spänd och stod emot i mellan åt så det blev lite av och på i första snett igenom, sen spårade han inte riktigt i första volten och den blev extremt oval men det får jag ta på mig.
Sen blev avbrotten välldigt pang, han är så känslig så det räcker att jag bara tar minsta lilla så saktar han av med ett ryck och så vart igång sättningarna alldelse för dålig reaktion på. Ökning som vi har övat mycket på kändes dock fin och han lyssnade framåt.
Vänster galoppen gjorde han jätte bra, fin fattning men orkade inte riktigt bära sig till avbrotts punkten.
Efter halten så ville han inte trava så där satt jag och bankade till jag fick någon reaktion och sedan till höger galoppen så bara sprang han på sidan och tog inte skänkeln.

Det hela slutade på 57,778 %, jag känner att jag får vara nöjd med det för jag gjorde några missar med så det kan jag inte skylla på Ragge, men han var spänd och jag tycker faktiskt att han hade sin rätt att vara det den första tävlingen på året det släpper ju (hoppas jag..).
Men nu vet jag vad jag ska träna på tills näst nästa helg iallfall, då startar vi en L:B.

För övrigt var min första känsla när jag hoppa ur bilen "lycka till Lisa", alla dessa tjejer hade sånna mat-tants hårnät och haklappar och grejer. Det var svårt att urskilja de, de flesta näst intill alla hade J.W hjälm och svart kavaj och så var det många som hade fuxar.. inte lätt att hålla reda på allt som nykomling ;)


Men visst är han fin ändå min prins!

Kommentarer
Postat av: lisah;)

sjukt snygg i svart och vitt ;)

2011-05-22 @ 20:21:31
URL: http://weestriiin.blogg.se/
Postat av: Martina

Exakt sådär kände jag också när jag klev ur bilen på tävlingsplatsen på min första dressyrtävling i år. ALLA hade hårnät, djuuupa dressyrsadlar, JW-hjälmar och hela köret. Och som före detta hoppryttare kände jag mig väldigt bortkommen där på tävlingsplatsen bland alla sammetshjälmar och hårnät.. Haha :-) Du och Ragge är supersnygga!

2011-05-22 @ 21:19:40
Postat av: Sanna Olsson

skitsnygga!!

2011-05-22 @ 21:44:59
URL: http://sannaaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Sandra - Hon med isabellen!

Jag var där och tävlade, ni var jättesnygga! Såg när du red och tycker det såg finare ut än vad procenten blev :)

2011-05-23 @ 13:29:36
URL: http://ponnybruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0