Skol DM

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag är sjukt besviken på mig själv, att jag inte kan rida gör mig så förbannat arg, det värkar som det bara finns en häst jag kan rida och det är Ragge..
Nästan bara skönt att Ragge inte får hoppa för jag kan ju inte det, vi får satsa på Dressyren istället.

I vilket fall hade jag en häst som till utseendet och beteendet från marken fall mig välldigt bra i smaken, men när jag hoppade upp fick jag en helt annan uppfatning. En utav det svårare hästar jag ridit genom min tid, det är väll en välldigt stor nackdel hos mig att jag inte passar på alla typer av hästar. Den var så pigg men du fick inte ta den det minsta i munnen för då gick det ännu fortare än vad det redan gick, och tittig var den också.
Men efter förutsättningarna blev väll resultatet ändå helt okej, eller för mig är det verkligen inte okej men från andra ögon sett var det nog det med tanke på att jag kom 2a. Men ska jag vara ärlig skulle jag hellre komma sist för det här kändes så fruktansvärt..
Det är inte lätt att hoppa upp på en helt främmande häst, rida i en kvart och sen hoppa en bana som blir stil bedömd.

Man kan inte vinna broms, man kan inte vinna silver, man förlorar bara guld...
Haha, den tanken hade jag i huvudet även om det inte är placeringen jag är mest arg/beviken över.
Jag har väll sakta men säkert börjat inse att jag har en sån stor prestaionsångest så fort jag rider andra hästar, på Ragge när vi tävlade kännde jag aldrig så men nu sätter jag upp skyhöga mål som är helt värdelösa för det får mig bara att känna mig så himla värdelös - Så nu måste jag sluta upp med detta tramset och börja rida.

Kommentarer
Postat av: Alma

Har precis samma känsla som dig, en grymt svår häst! Fick 7,5 mindre poäng än förra gången och det säger allt ;) Kan nog också bara rida min ponny om ens det emellanåt haha..

2011-05-03 @ 16:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0