aaa shiiit

har typ inte hunnit blogga på hela helgen:O typ fått dåligt samvete till max :O tur att lisa har uppdaterat galet bra!
Några saker jag vill säga :D
1) hoppade KM idag, gick ganska bra. På framhoppningen var hon inte riktigt sig själv, nästan lite lat.. hmmm Men tror det berodde på att hon gått rätt mkt det senaste också är underlaget i stora PD förkräckligt hemskt!
Nere på banan så var hon jätte fiin! Hoppade en liten bana på 60 cm hihi, fick ett stoppp på ett läskigt hinder, allt annat gick kalas :)
2) Chess har börjat med en dålig ovana att när man rider så drar hon ner huvudet och lixom rycker en ur sadeln.. Sjukt jobbigt! Får hoppas att det är en ful unghästfason bara, annars om det inte går över så skall vi åka och kolla så att munnen är ok, för vi vet ju inte riktigt om bettet egentligen ligger bra i hennes mun för hon ser ju inte ut som alla andra i munnen med tanke på att hon var med om en olycka nät hon var föl så hon saknar ngn tand och vissa tänder är rejält nedslipade  av tandläkaren osv. MEn vi får se :D
3) Film från idag kommer i nästa inlägg
4) Och jag vill bara säga att jag äälskar alla glada och roliga läsare som kommenterar och som läser bloggen flitigt :D Skit kul! sen är det också kul med kriitik, det är viktigt att kunna ta det :) Men däremot gillar jag inte när folk inte kan respektera åsikter utan måste ha rätt och tjaffsa emot, det finns kanske faktiskt en bakomliggande orsak till att man tycker på ett visst sätt som man inte vill uttala sig om här över internet. Och bla om mitt inlägg där jag nämde allt om dartanjang, många missförstod mig, men jag tänker inte ta upp det igen, vill någon nått så kom till mig så kan jag berätta allt jag menade :) Det finns en del som inte folk vet (även  dom som som känner datten), men som kanske jag vet, och jag veeeeeeeeet att han bara har haft 3 ägare och det är INTE därför, dels så hade han de sjuuuukt bra hos maja så jag tyckte bara det var synd att han skulle flytta, som en kommenterade att jag hade uttryckt mig med stora bokstäver att han skulle säljas IGEN, det stämmer ju inte ens ;S skrev inte ens så. Klart man vill att en häst ska stanna om det den verkligen trivs. men SKIT SAMMA OM DETTA, jag släpper detta nu och hoppas ni också kan göra det. :)



puss och kram på en toppen dag :D
/ caroline

Kommentarer
Postat av: tilde - horseaholic - it's a lifestyle

kul att det gick bra på KM:et iaf!:D och hoppas hon lutar med sina små ryck, haha x)

2010-08-29 @ 17:41:58
URL: http://horseaholic.blogg.se/
Postat av: louise

hej, jag har en unghäst på 4år som jag är skötare på. det du beskriver med att hon drar ner huvet och typ drar en ur sadel beskriver exakt det som min 4åring håller på med också.. det är helt sjukt störande :s fast hon har hållt på så nästan hela sommaren men antar att det bara är att fortsätta kämpa på och att det bara är förargliga(!) unghästfasoner, du kan ju säga till om du kommer på något bra knep som funkar ;)

2010-08-29 @ 21:59:02
URL: http://eesiuol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0