dagens ridpass

Lät henne ta det lite lugnt idag eftersom hon gick så hårt igår och hon är ju bara en liten bäbis, hon klarar inte hur mycket som helst :) hihi
Red nere på sjörundan som det heter, skritta travade och galopperade, ställde inte så jätte höga krav, utan försökte få henne i lite lägre form och få henne att länga på stegen. Hon har en förmåga att korta upp sitt steg så fort man tar i tyglarna men idag gick det ganska bra, fick ha rätt korta tyglar utan att hon protesterade. Däremot när jag skulle vända henne bort från stallet ville hon inte alls, stegra och ällmänt dampa lite, men jag bara satt lugnt kvar, bara och vänta ut henne och sedan försöka igen. Och när hon har fått protestera lite så ger hon med sig.
MIN FINA ÄNGEL <3 äskar henne bara mer och mer för varje dag som går!
Känns verkigen som om hon kommer bli fin om något år. Mitt mål för dena vintern är att få henne att gå i en bra takt, hon ska tänka framåt och inte gå i sina korta studsiga steg och att hon ska slappna av, hon behöver inte gå i någon jätte form utan bara tänka framåt och lågt. Då tror jag mycket kommer lösa sig, även för hoppningen.

och bara så alla vet så när jag har tagit kort på alla mina till salu - grejer så kommer en STOR bloppis på all utrustning från ponnytiden:D
men med tanke på hur jävla seg jag är så kanske det tar ett litet tag xd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0