En dag på tävling

börjar med att vi alltid får gå upp 7 eller tidigare, sätta på sig kläderna fixa håret borsta tänderna osv medans mamma fixar frukost som vi tar med i bilen! sätter oss i bilen åker till nääs ,framme på nääs borstar jag av ragge tar bort ev. kiss/bajs fläckar medans mamma hämtar transporten, mamma kommer upp sätter på ragge skydd täcken osv jag hämtar hans mat och ställer in i transporten efter det går vi ut lastar på 10 sek typ :P kollar att allt är med sätter oss i bilen och kör i bilen kollar jag startlistor och försöker räkna ut på ett ungegfär när jag ska rida o sånt och sen serverar kaffe till mamma (haha).
Framme på tävlings platsen kollar vi bara in i transporten och ser att allt e ok med ragge och sen går mamma och anmäler och jag börjar gå banan. Ragge står skit snällt i transporten så man kan lämna han där. Efter mamma har anmält så kommer hon till mig och jag har oftast hunnit gå banan en gång själv vilket jag alltid vill för då är jag riktigt koncentrerad, sen går jag den igen med mamma hon kommer lite tips om det behövs och så efter vi har gått den chekar jag bara av att jag kan den o så.
Sen går vi tillbaka till transporten lämnar pass och sånt kollar ragge och sen går vi o kollar några ekipage beroende på hur många som är med i klassen men brukar oftast hinna kolla till sista bland c-ponnyerna men under tiden vi är och kollar går vi självklart bort till ragge och kollar han eller mamma brukar göra det medans jag kollar och pluggar banan haha.
Ah sen är det dax att lasta ut och ta av skydd borsta känna egenom honom och sen på alla tävlings skydd och sadel osv. när det är gjort promenerar mamma med han lite medans jag tar på mig mina grejer om jag inte gjort det än annars hoppar jag upp skrittar runt helst ut runt omkring om det finns möjlighet sen in i pd/ridhuset/eller vad det nu e börjar trava fram känna lite på han och galopperar lite känner på han lite där med och sen skritt och sen känner jag lite mer på han lite mer press och sånt sen in och hoppa fram och jag hoppar fram ooootroligttt lite och de funkar jätte bra på han :) hoppar lilla några gånger sen 1-2 språng på räcket&oxern sen skrittar jag lite sen kollar jag typ på dem 2 innan mig och skrittar runt lite sen in och då gör vi det vi ska :)  efter det så skrittar jag av han en tur sen av med grejerna på med skydd och lasta in och åka hem!
Väl hemma lastar vi ut ställer in han i stallet pussar honom och linnementar han :) in med grejerna från transporten och så sen putsar jag dan efter.

Det är typ så en vanlig tävlingsdag ser ut :) hur ser det ut för er ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ett tips! du skriver lite för långa meningar, det blir rätt svårt att läsa.. men annars super blogg :D

2010-08-05 @ 13:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0