läskig böld

Chess har fått en jätte läskig bula bakom vänster armbåge, precis där sadelgjorden ligger. Vi vet inte vad det är, hon är inte så jätte öm men hon tycker inte om när man pillar där för mycket.. Den är ganska stor också, typ som en handfull och på ena sidan av den så är det som små var ploppar, skit läskigt :O ringde veterinären och om den inte blivit mindre tills imorgon så skall dem kolla och se vad det kan vara...
Nu kan ja inte rida henne heller, eller visst kan väll rida barbacka men har inte så stor lust med det eftersom hon ställer sig ibland när de inte passar henne. Får longera henne i bara lina utan inspänning tills hon blivit bättre, för om hon bara får stå så kommer hon bli galen snart haha. Hon har noll tålamod min lilla flicka!
Hon har iaf ingen feber heller, det är skit bra. Någon som vart med om någonting liknande?

hon är extremt smal på bilden, ja vet. Men hon är inte så smal längre! Hon var det prec när hon kom till mig.
/ caroline


Kommentarer
Postat av: Belinda Henriksson<3

H4ej Carro!

Min ena ponny hade också det men det var för att om man rider med en vanlig sadelgjord ibland så först skaver det lite..

Sen så blir det en (Bula) för att trycket från sadel gjorden inte är jämt.

Jag fick panik när det hände med min ponny men jag frågade en veterinär och då sa han att trycket var ojämt:)

Så han tipsade om att jag skulle rida med en magplatta med ludd på!

Och det hjälpte och det är mycket mycket mycket bättre nu<3 ;)

// Belinda Henriksson<3

2010-08-22 @ 16:23:02
URL: http://belindawhenriksson.se
Postat av: Lovisa

Ja, eller en häst som vi har inhyrd i vårat stall hade det förra sommaren. Men det var längre bak mot bakbenen. Men det minska för varje dag som gick, och han var pigg för övrigt. Jag tror det ä något slags djur, men man vet ju aldrig.

2010-08-22 @ 16:39:48
URL: http://svedenscox.blogg.se/
Postat av: Louise

jättefin header :)

2010-08-22 @ 18:10:14
URL: http://lifeabouthorses.blogg.se/
Postat av: Elly

Jag tycker du ska åka till vetrinären så snart som möjligt. Det låter inte alls bra. Detta skriver jag för hästen skull, hoppas verkligen inte att hästen är så inert tåat, då borde du verkligen skaffa ny hovslagare! Väldigt söt, ni passar :)

2010-08-22 @ 20:54:37
URL: http://ellyj.webblogg.se/
Postat av: EQUILINE ~

Min ponny fick en gång en slags böld fram på bringan. Den var som en tennisboll ungefär och mjuk och veterinären sa att det var en vätskeansamling som de kan få ifall de blir bitna av något eller sparkade. Vi smörjde med Hirudoidsalva som finns på apoteket att köpa. Du smörjer runt själva bullen och det försvann inom en vecka eller något sånt. hoppas det blir bättre :)

2010-08-23 @ 00:22:26
URL: http://equiline.blogg.se/
Postat av: Clara

Min ponny hade också en bula på exakt samma ställe för ngra dagar sen. Men den var nog inte lika stor som den på din häst.. Jag tror att han hade fått ett bett, för det var ett litet märke på bulan där insekten antagligen hade bitit. Men nu efter ngra dagar har bulan försvunnit! :)

2010-08-23 @ 08:08:43
Postat av: Emeli

Låter som hematom <: Tror det heter så i alla fall, googla det!

2010-08-24 @ 00:01:46
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0