Svar på frågestund - Lisa

1. hur hinner ni med hästarna när ni går i skolan ?:)

vakna ,skola, äta, stallet,  äta, plugga om de behövs sova. Typ så ;) haha men sen hjälper mamma mig om det är mkt!
 
2. Är era föräldrar hästvana , om man säger så ? :P

Mamma är hon hoppade junior sm när hon var ung :) och pappa bodde på gård när han var liten så han kan ju leda borsta mocka o sånt men ah han är mer en golfnörd

3. Hur långt vill ni komma med era hästar ? :)

Med ragge ska jag ilfl hoppa L:A innan han säljs :) annars vet jag inte SM är ju en dröm men det vet jag inte om vi kommer hoppa tillsammans!

4. är märkesgrejer viktiga för er?

Njaa beror på jag köper hellre märkes grejer än "icke märkessaker" men inte så att jag är beroende eller ngt :P 

5.Hur långa e ni?

169 cm

6.Hur långt tror ni att era ponnisar kan komma?( inom hoppningen )

minst L:A

7.Vad heter Ragges färg? HAHAH

HAHA jag vet inte, ska kolla vad det står i passet! tror de e bork el. gulbrun


8.vad har ni för sadlar/träns? :D

Sadlar: Hopp prestige versailles & dressyr Wintec
MASSOR med träns men mina 2 favoriter är mitt dyon  & equippe med swarovski-pannband :)

9. hur länge har ni ridit?

10 år

10. hur gammla är ni?

15, 95-06-26

11. varför började ni blogga?

Hade ju en blogg innan detta, men tyckte la det verkade roligt ;P

12. vad gillar ni att göra?

Vara i stallet, shoppa och vara med kompisar 

13. hur länge har ni ägt era hästar?
de va allt jag kom på , gillar eran blogg :)

ca 1,5 år :)

14.kan inte ni ha någon läsarträff så man kan få träffa era hästar eller ngt sådant ? :D
ÄLSKAR ERAN BLOGG :D

Haha tror inte så många skulle komma ;) men de skulle vart kul om de kom många!

15.Har ni eget stall elr star ni uppstallade i ett privat stall ?

uppstallade

16.Hur langt vill ni komma inom hoppnigen ?

lååångt ;)

17.Hur lange har ni ridit ?

10 år

18.Ar markes saker viktigt for er ?

svar finner du högre upp! 

19. Kan inte ni göra lite fler videobloggar? ;)

Haha jodå ;) men man vet inte vad man ska säga

20. Vart köper ni era märkes saker?

Överallt, my one, sv ridsport, scandi (horse show), o sånt

21. Betalar ni eran utrustning själva, elr vem gör det?

jag fast i grundochbotten så e de mamma o pappa men ah dem tror ju att de e jag som betalar :P haha.

22. Vad har ni för sadlar? :)
Btw älskar jag eran blogg :D:D

Svar finner du högre upp! 

23.vad hade era ponnisar gjort innan ni köpte dom :D

Ragge hade absolut inte gjort ngnting, hoppat 1 kryss typ :P 

24. vad har ni för mål med era hästar?

svar Finner du högre upp

25. Tänker ni skaffa storhäst när ni har vuxit ur era söta ponnyer eller när ni fyller 18 år?

vill inte spekulera i det ..

26. Vad vill ni bli när ni blir stora?

Något med hästar! 

27. huuur många rosetter har ni?

ähh hehe vet inte ;P kanske 50-70

28. Om ni inte hade era egna ponnier, vilken ponny skulle ni vilja ha då? :)

Toves filur sjukt fräck ponny!

29. Hur känner du Johanna grant och lovisa munter? :)

Nätet och lovisa tävlingar och nätet :) super sköna tjejer<3 

30.kan du inte lägga ut dina tränings schabrak i ett inlägg?

Måste jag ? (a)

31.Brukar dina hästar vara på sommarbete??
Du har jätte söta hästar:) Älskar bloggen:D

Ja ragge brukar vara på bete! 

32.hur höga e era hästar?

147,4 är raggis

33.Vart köper ni dom gamla scapaschabraken?

vet nt.. kolla beg. utrustning på nätet ;)

34.jo, hur långa e ni också ?

169 

35. har ni någon gång funderat på att låna ut på foder/skaffa medryttare till era hästar för att ni inte hinner med?

Nej mamma och jenny hjälper mig så behöver ingen medryttare eller så :)

36. kan ni lägga upp bilder på all er utrustning som sadlar, träns, shcabrak, benskydd osv.?

hmm.. kanske om jag är jätte  snäll någon dag :)

37. vad är det högsta ni har hoppat?

140 cm.

38. vad är det högsta ni har hoppat med eran egna häst?

110 cm.

39. har ni någon gång börjat gråta och brytit en tävling för att ponnyn vägrade/rev eller liknande?

har aldrig vart med om de utan på en clear round en gång!

40. kan ni inte lägga in lite fler bilder när ni rider dressyr och inte bara när ni hoppar?
allt för mig, superbra blogg! :D

gjorde de idag ;)

41. vart har ni köpt era hästar?

falkenberg

42. hur högt har ni tävlat?

L:B

43. vart har ni löpt era Scpa shabrak?
älskar eran blogg sjukt mkt! <3

beg. 

44.Kan ni inte visa bilder på erat stall inuti ? :)

sure ;) 

45.Varör började ni med hästar?

har typ växt upp med det så de fall la sig naturligt ;P

46.Hur skulle ni beskriva era ponnyer?

min prins.<3

47.Hur lägger ni upp ett ridpass?

olika från dag till dag men jag har alltid en plan hur jag ska rida osv.

48.Vad gjör ni helst utanför hästvärlden?

tar det lugnt är med kompisar och har kul o sånt sköjjj ;)

49.Hur skulle ni beskriva er själva när ni är på en tävlingsplats och ska tävla,är ni nervösa, glada, sura,ja ni förstår?

Glad förväntansfull ;) fast kan bli lite stressad :P

50.hur skulle ni beskriva varandra och varandras ponnyer?

frida; Underbar Lallie; Underbar , båda är underbara<3


51.Eran favorithästbutik?

olika ;)

52.Favoritfär på era hästar,på schbrak osv?

olika här med ;) men på cshabrak och andra hästgrejer så är det självklart favorit färgerna marin, vitt, rött

53.Favoritponny om ni inte får säga era egna?

filur, mambo, winnetoo & toxica, sjukt fina ponnyer

54.Mål/drömmar?

stora mål stora drömmar! ;)

55.GPA eller JW?

Kavaj; Gpa annars JW forsure ;)


56.Bästa runda på hoppbanan?

Tjörn, L:C+5 allt gick bra! och jag trodde inte det så de var en härlig känsla :)

57.Starkaste minne från hästvärlden?

hela tjörn helgen vi nollade alla klasser så de va så bra det kunde bli och alla rundor kändes bra :)

58.Om ridsporten inte fanns vilken sport hade ni valt då om ni måste välja en?

Fotboll&Balett& Golf utan tvekan  ;)

59.Topp 5 på tävlingsanordnare?(klubbar)

Essunga, herrljunga, tjörn, och sen har jag hört sjukt gott om grevagården & varberg :)

60.Vilken av era ponner ni har haft har ni lärt er mest av?

Ragge och rose

61.Bästa ridturen?

tjörnhoppet - hela helgen


62.När började ni rida?

5 år var jag när jag börja rida ;)

63.När lärde ni känna varandra?

Stallet

64.Idol?

ROLF GÖRAN BENGTSSON, helt klart världens bästa ryttare

65.Bästa minne från hästvärlden?

Tjörn helgen återigen ;)

66.Drömoutfit?

vet nt typ den jag har + en animo kavaj :)

67.Vilken är eran favoritglass?

ben&jerry

68.Hur många gånger har ni ramlat av?

haha vet nt ;)

69.Vilken skostorlek?

38

70.Vad är de klumpigaste ni gjort?

haha jag har gjort mkt klumpigt, men typ bara gått och så ramlat!

71.Vad blir det för färg om man blandar era favoritfärger?

haha brunt typ :P

72.Hur blir ni när ni är trötta? Arga/irriterade/glada?^^

Arg/lätt irriterad först men blir jag övertrött skrattar jag hela tiden

73.Har ni utåtstående öron?

nope

74.Snarkar ni?

haha ibland när jag är snuvig hahahhaha

75.Vad har ni för storlekar på era träns?

cob

76.Hur många schabrak var har ni?

gudars, ingenaning 20-30 kanske

77. Vilken tid föddes ni?

på morgonen ngn gng hahahah

78.Hur länge har ni kännt varann?
haha x)
er blogg e cp bra!! :DD

1 år typ :) eller ah vi har vart bra vänner i 1 år men annars har vi vetat vilka vi var sen vi var små så kanske 3 år

79.. vet ni ungefär när det är dags och sälja eran ponny ?

vet inte vill inte veta

80. hur mycket skulle drömpriset vara att ngn köpte den för ?
btw fin blogg :)

priset spelar ingen roll just nu 

81.vad är det för märke på tränset (eller var är det köpt) som ragge har på sej på huvudbilden på eran header ? :)

Dyon ;) 

82.Frida, ska du sälja Lallie när du fyller 18 och inte får tävla mer med ponny? Isf, hur tror du att du kommer känna dig efter att lallie har åkt iväg i en hästtransport med den nya ägaren?
Jag rider på nääs så jag vet hur fin lallie är IRl! :D

- 

83. har ni någon gång börjat gråta på en tävling och avbrutit rundan för att hästen vägra?

svar finns högre upp!

84. betalar era föräldrar allting inom hästen?

olika, jag betalar schabrak typ men ah som sagt från första början kommer pengarna från min föreldrar, fast mamma brukar köpa grejerna. 

85. har båda ni förlorat oskulden?

-

86. har ni ridit på ridskola o isf vilken?

ah nääs

87.Om ni fick en enda önskan, vad skulle de vara då?

att jag alltid skulle ha kvar ragge och min familj och mina nära vänner!

88.Vad tävlar ni helst med: tröja eller kavaj?

tröja ;)

89.Va e de bästa som har hänt ? (:

mkt. att jag har världens bästa mamma pappa syskon o ponny och carolineliljenberg


90.Varför är Ragge och Lallie så bra ? :D Asså já mena typ varför ni tycker dom e så bra ? ;p

Det bara är så, ragge har världens goaste personlighet och ja jag bara älskar han  

91.hur länge har ni haft era hästar?

1,5 år

92.och hur mycket lägger ni ca på häst saker / icke hästrelaterade saker och kläder varje månad? :)

olika men kanske ca 4000 kr

93.Vad är det för konstig nosgrimma du har på Lalli? xD typ engelsk med snokrem högre upp och ludd eller vaa? xD

-

94.. vilket är erat favoritmärke på ridutrustning?

JW & KL

95. vilket är erat favoritmärke på vanliga kläder?

tommy hilfiger & Ralph Lauren

96. Tycker ni att det är viktigt med märkessaker?

svar finns högre upp :)

97. Vad är det högsta ni har hoppat?

140

98. Ska ni gå över på storhäst, och när isf?

det är ett frågetecken

99. Vill ni jobba med hästar när ni blir vuxna?

Yess


100. Betalar era föräldrar eller ni själva era hästprylar?

olika

101. Hur många placeringar har ni?

vet nt, det ser du när du kommer hem till mig ;P men med ragge har vi ett antal ungponny placeringar :)

102.Vilken är eran drömhäst?

ninja la silla och alla roffes andra hästar ;)

103. Skandinavium, Globen eller Flalsterbo?

SCANDI FORSURE! :D

104. Vilken hästblogg gillar ni mest?

Linns, toves&amandas och johannas :)

105.Till Lisa: Vilken är den roligaste bilden du har på dig och Ragge? x'D
Visa den gärna på bloggen, vill gärna se den! x'D
Till Frida: Samma sak som till Lisa, vilken är den roligaste bilden du har på dig och Lallie? x'D
Visa den som sagt, vill gärna se den!^^

haha ska nog leta fram ngn och lägga upp den när jag hittat den ;D 

106.Hur kom de sig att ni fick en egen häst?? :)

för jag ville ha det, och hade velat ha det länge! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0