svar - frida, lite försenat menmne

1. hur hinner ni med hästarna när ni går i skolan ?:)
Svårt, vet inte riktigt hur jag ska hinna nu när jag börjar gymnsaiet. Men de löser la sig. Vakna skolan, pulgga på vangen hem, stallet, äta, plugga, sova ungefär så

2. Är era föräldrar hästvana , om man säger så ? :P
HAHA inte för 5öre!! Kan inte ens sätta på benskydd, så mockning är mina föräldrars grej i stallet.

3. Hur långt vill ni komma med era hästar ? :)
HAr inte tid att komma så långt.

4. är märkesgrejer viktiga för er?
Ne, dock köper jag heller märkesgrjer för att det är bättre kvalle och jag tycker att dom oftast är snyggare. 

5.Hur långa e ni?
169

6.Hur långt tror ni att era ponnisar kan komma?( inom hoppningen )
Beror på ryttaren

7.Vad heter Ragges färg? HAHAH
-

8.vad har ni för sadlar/träns? :D
Santa cruz nåt sånt i dressyr har jag kentaur eller vad den heter.
Dyon, gg osv

9. hur länge har ni ridit?
10 år till hösten

10. hur gammla är ni?
16 till hösten


11. varför började ni blogga?
Lisa frågade om jag ville

12. vad gillar ni att göra?
Stallet, kompisar, shoppa ut och jogga mm

 

13. hur länge har ni ägt era hästar?
de va allt jag kom på , gillar eran blogg :)
1år och några månader

14.kan inte ni ha någon läsarträff så man kan få träffa era hästar eller ngt sådant ? :D
ÄLSKAR ERAN BLOGG :D
ojoj blir nog lite svårt att fixa du.......

15.Har ni eget stall elr star ni uppstallade i ett privat stall ?
Upstallade

16.Hur langt vill ni komma inom hoppnigen ?
HAHA oj

17.Hur lange har ni ridit ?
10 år till hösten

18.Ar markes saker viktigt for er ?
svar finner du högre upp! 

19. Kan inte ni göra lite fler videobloggar? ;)
Eh visst. men kom då med förslag om vad vi ska säga! :)

20. Vart köper ni era märkes saker?
Lite överallt, man plockar typ på sig. Mest svensk ridsport

21. Betalar ni eran utrustning själva, elr vem gör det?
Jag betalar alla mina vanliga kläder, finns inte så mycket pengar kvat till utrustning då. Så mamma och pappa gör de oftast :)

22. Vad har ni för sadlar? :)
Btw älskar jag eran blogg :D:D
Redan svarat högre upp! TAcktack :)

23.vad hade era ponnisar gjort innan ni köpte dom :D
LA/LA

24. vad har ni för mål med era hästar?
högre upp


25. Tänker ni skaffa storhäst när ni har vuxit ur era söta ponnyer eller när ni fyller 18 år?
Ingen aning, beror på on jag hittar rätt häst och om jag har intresset. Tror dock inte när jag är 18, kanske 23. När jag är 18 går jag ju sista året i skolan och sen vill jag ut och resa :)

26. Vad vill ni bli när ni blir stora?
RIIIIIIIIIIIIIIIIK SOM FAN! ingen aning om hur jag ska bli de ba

27. huuur många rosetter har ni?
inte räknat

28. Om ni inte hade era egna ponnier, vilken ponny skulle ni vilja ha då? :)
Elphins Daphne en jag provred

29. Hur känner du Johanna grant och lovisa munter? :)
-

30.kan du inte lägga ut dina tränings schabrak i ett inlägg?
Nejgud dom är bara tråkiga!

31.Brukar dina hästar vara på sommarbete??
Du har jätte söta hästar:) Älskar bloggen:D
Ja.

32.hur höga e era hästar?
146

33.Vart köper ni dom gamla scapaschabraken?

vet nt.. kolla beg. utrustning på nätet ;)

34.jo, hur långa e ni också ?

169 

35. har ni någon gång funderat på att låna ut på foder/skaffa medryttare till era hästar för att ni inte hinner med?
Abrolut ingen fodervärd. Medryttare om hon/han har kunskap.

36. kan ni lägga upp bilder på all er utrustning som sadlar, träns, shcabrak, benskydd osv.?
Ska bara tvätta allt först;) haha ne men de går nog att lösa!

37. vad är det högsta ni har hoppat?
125

38. vad är det högsta ni har hoppat med eran egna häst?
120

39. har ni någon gång börjat gråta och brytit en tävling för att ponnyn vägrade/rev eller liknande?
HAHAH nej, min ponny river och vägrar bara när jag rider fel.

40. kan ni inte lägga in lite fler bilder när ni rider dressyr och inte bara när ni hoppar?
allt för mig, superbra blogg! :D

Lisa la upp några på mig idag

41. vart har ni köpt era hästar?
Falköping


42. hur högt har ni tävlat?
LB

43. vart har ni löpt era Scpa shabrak?
älskar eran blogg sjukt mkt! <3

Lånat

44.Kan ni inte visa bilder på erat stall inuti ? :)
Inget att se men visst

45.Varör började ni med hästar?
Fick de i fördelsedagspresent när jag fyllde 6 tror jag


46.Hur skulle ni beskriva era ponnyer?
My love


47.Hur lägger ni upp ett ridpass?
Beor på vad jag vill få ut av passet, men att han ska lyssna för hjälperna osv

48.Vad gjör ni helst utanför hästvärlden?
Shoppar är med kompisar, joggar, party osv!


49.Hur skulle ni beskriva er själva när ni är på en tävlingsplats och ska tävla,är ni nervösa, glada, sura,ja ni förstår?
Trött innan jag sitter på hästen, sen är jag glad och förväntasfull

52.Favoritfär på era hästar,på schbrak osv?
Marin och brun tror jag

53.Favoritponny om ni inte får säga era egna?
Cyrano de bagerac grymt cool ponny

54.Mål/drömmar?
haha för stora

55.GPA eller JW?
båda!

56.Bästa runda på hoppbanan?
oj, har haft många bra. vet dock inte vilken som har varit bäst

57.Starkaste minne från hästvärlden?
sommaren 08


58.Om ridsporten inte fanns vilken sport hade ni valt då om ni måste välja en?
BMXeller cross kanske gymnastik

59.Topp 5 på tävlingsanordnare?(klubbar)
aw är min favvo sen har jag hörst att greva ska va bra med

60.Vilken av era ponner ni har haft har ni lärt er mest av?
Pontus medryttarhäst och Lallie

61.Bästa ridturen?
oj, en men denice förra sommaren 

62.När började ni rida?
6

63.När lärde ni känna varandra?
Istallet

64.Idol?
Edwina

65.Bästa minne från hästvärlden?
kommer inte på något

66.Drömoutfit?
Rätt nöjd med den jag har nu, dock vill jag ha ny kavaj och tillbaka mina tretorn

67.Vilken är eran favoritglass?
givetvis bj

68.Hur många gånger har ni ramlat av?
Måååånga, ramlade av massa när jag red c-ponny

69.Vilken skostorlek?
38-39

70.Vad är de klumpigaste ni gjort?
de tänker jag absolut inte skriva hääär :o

71.Vad blir det för färg om man blandar era favoritfärger?
ingen aning om lisas favoritfärg vet knappt min egen heh

72.Hur blir ni när ni är trötta? Arga/irriterade/glada?^^
När jag är övertrött så skrattar jag bara, annars typ dryg

73.Har ni utåtstående öron?
nix

74.Snarkar ni?
Kan hända när jag är snyvig


75.Vad har ni för storlekar på era träns?
cob

76.Hur många schabrak var har ni?
så de räcker typ

77. Vilken tid föddes ni?
natten i think

78.Hur länge har ni kännt varann?
haha x)
er blogg e cp bra!! :DD
1 år typ :) eller ah vi har vart bra vänner i 1 år men annars har vi vetat vilka vi var sen vi var små så kanske 3 år

79.. vet ni ungefär när det är dags och sälja eran ponny ?
tyvärr

80. hur mycket skulle drömpriset vara att ngn köpte den för ?
btw fin blogg :)
hemmet viktigare än priset 

81.vad är det för märke på tränset (eller var är det köpt) som ragge har på sej på huvudbilden på eran header ? :)
-

82.Frida, ska du sälja Lallie när du fyller 18 och inte får tävla mer med ponny? Isf, hur tror du att du kommer känna dig efter att lallie har åkt iväg i en hästtransport med den nya ägaren?
Jag rider på nääs så jag vet hur fin lallie är IRl! :D
den dagen kommer kommer bli svår. Kommer aldrig låta någon komma och hämta honom, ska köra honom till den nya ägaren. åh tack :D

83. har ni någon gång börjat gråta på en tävling och avbrutit rundan för att hästen vägra?
svar finns högre upp!

84. betalar era föräldrar allting inom hästen?
mest mamma och pappa, gillar mera att köpa kläder (a)

85. har båda ni förlorat oskulden?
onödig fråga

86. har ni ridit på ridskola o isf vilken?
Nääs

87.Om ni fick en enda önskan, vad skulle de vara då?
Att han inte ska dö

88.Vad tävlar ni helst med: tröja eller kavaj?
tröja mycket degigare :D

89.Va e de bästa som har hänt ? (:
att jag föddes, annars skulle inget ha varit bra ju :P men typ alla mina goa kompisar, lallie familjen osv

90.Varför är Ragge och Lallie så bra ? :D Asså já mena typ varför ni tycker dom e så bra ? ;p
man kan inget annat än att tycka de när man äger ponnyn med världens största hjärta!

91.hur länge har ni haft era hästar?
1 och några månader

92.och hur mycket lägger ni ca på häst saker / icke hästrelaterade saker och kläder varje månad? :)
runt 4-5000


93.Vad är det för konstig nosgrimma du har på Lalli? xD typ engelsk med snokrem högre upp och ludd eller vaa? xD
kan lägga upp bild någon dag

94.. vilket är erat favoritmärke på ridutrustning?
jw, kl sen tycker jag hv polo har sjukt snygga grejer

95. vilket är erat favoritmärke på vanliga kläder?
odd molly, ralp lauren, hilfiger, henry lloyd osv, dock köper jag inte bara kläder för att det står ett märke på dom, dom måste va snygga också :)

96. Tycker ni att det är viktigt med märkessaker?
högre upp



97. Vad är det högsta ni har hoppat?
125 typ hehe


98. Ska ni gå över på storhäst, och när isf?
när jag kommer hem från usa om jag har intresset kvar

99. Vill ni jobba med hästar när ni blir vuxna?
Nej, då hade jag gått på ett luffigt hästgymnasium.

100. Betalar era föräldrar eller ni själva era hästprylar?
oftast mamma och pappa

101. Hur många placeringar har ni?
ikke räknat

102.Vilken är eran drömhäst?
oj, okidoki, så grymt cool. synd att han inte lever längre ba


103. Skandinavium, Globen eller Flalsterbo?
scandinavium såklart


104. Vilken hästblogg gillar ni mest?
l
äser typ 2, denicesundberg.blogg.se hastdiggaren.blogg.se



105.Till Lisa: Vilken är den roligaste bilden du har på dig och Ragge? x'D
Visa den gärna på bloggen, vill gärna se den! x'D
Till Frida: Samma sak som till Lisa, vilken är den roligaste bilden du har på dig och Lallie? x'D
Visa den som sagt, vill gärna se den!^^
haha den vet jag inte om jag vågar visa, men kan se om jag hittar någon annan

106.Hur kom de sig att ni fick en egen häst?? :)
haha, pappa ville inte att jag skulle festa så jag fick en häst :D smart grej där daddi, funkade super ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

nör får man vet vem som ställde mest frågor?

2010-08-09 @ 13:45:03
URL: http://ponnytavling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0