Hemma + shopping

Vaknade upp med feber och svullen hals, gick inte till skolan och fick impulstanken över att åka hem.
Så på några timmar var pappa nere och hämtade hem mig. Rätt skönt att vara hemma!
Tack martina som kollar till dumlebus nu några dagar! Troligen åker jag inte tillbaka ner fören på söndag.. Har inte varit hemma så länge ens på höstlovet..
JUSTE! När jag kom hem så väntade ett paket på mig.
Vita veredus carbon gel bak och framskydd!
Dock vet jag inte om man får tävla ungponny med bakskydd, vet någon av er det?
Snygga är dom iaf, och det är därför jag säljer mina exakt likadana svarta.
XOXO ANDREA

Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

dom bakskydden får inte användas på ponnyer under 7 år, dock har jag aldrig varit med om att ngn kollat skydden :P

2010-12-07 @ 22:07:38
URL: http://johannagrant.shapemeup.se
Postat av: Nora

bakskydd får du helt klart ha, finns bara lite speciella regler.

*inte teknikskydd

*inte högre än 15cm

*finns någon maxvikt osm jag inte vet om

detta TROR jag om jag inte minns helt fel.

2010-12-07 @ 22:12:45
Postat av: Lovisa

hej!

Man får tävla med bakbenskydd fast benskyddet måste följa speciella regler. Allt finns i TR! :) Veredus har ju ett par youngjump benskydd fast dom vet du säkert redan om. Man får inte tävla med dom du köpte fören hästen/ponnyn är 8 år. Dom där räknas som teknikskydd :)



/Lovisa (Tror nog att du vet om detta men man vet ju aldrig) :)

2010-12-07 @ 22:27:02
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Emelie Williamsson

Jättesnygga! <3

2010-12-07 @ 22:27:02
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Jakob Ahlquist

på ungponny/häst får inte skydden vara högre än 16 cm, dom får inte ha resår och får bara ha ett spänne, sen är det nått med vikten men det är inte superviktigt om man inte tävlar t.ex falsterbo med unghäst. Alltså får man inte ha veredus bakskydd om det inte är youngjump :)

2010-12-07 @ 22:37:31
URL: http://jakobochkorven.blogg.se/
Postat av: Sofia Rosell

Skydden på bilden får du inte använda fören året hästen fyller 8. Det finns dock veredus skydd som heter young jump som har rätt regler för TR. Annars finns de gamla eskadron skydden som också är godkända, annars finns det nästan inga skydd som följer TR helt..

2010-12-08 @ 08:42:10
URL: http://eventing.blogg.se/
Postat av: Elin

På hästar under 7 år får inte bakbenskydden väga mer än 200g och måste täcka kotleden. Högsta höjd på skyddets insida är 15 cm och lägsta höjd på utsidan är 5 cm. Och sen måste insidan på skyddet vara slätt. Sen är det regler på vilket märke/sort man får ha typ -.- Asså blir trötta på alla dom reglerna för benskydd är ju till för att skydda och dom man får ha på unghäst är dyra ibland och vissa finns inte längre. Men alltid finns i TR ;)

2010-12-08 @ 16:41:25
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Man får tävla med bakskydden =D

2010-12-08 @ 19:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0