Svar på frågor

Svar på Frågorna från Frågestunden!

önskar du ibland att du inte delade Astan med någon?
Själklart gör jag det ibland! Dela alla tävlingar och träningar är inte alltid det roligaste.

Bråkar du och din syster ofta i stallet?
Nej, det gör vi faktiskt inte, lite små tjafs ibland men det är inte så farligt. Det går lite i perioder...

 Vad fodrar ni era hästar med?
Astan äter Energifoder, Protein och mineraler från Kraft. (och vetekli, han äter inte upp mineralerna om man inte löser upp dem i vatten och sedan blandar ut det med vetekli haha)

vad är det högsta ni har hoppat med ponny? häst?
Med ponny 1,10 m och häst 90? vet inte riktigt faktiskt.

är det roligt att rida astan när har inte har någon frmåtbjudning? varför jobbar ni inte upp den?
Jag tycker att det är jätte roligt att rida Astan! Det är inte så att han inte har någon framåtbjudning, visst han rejsar inte iväg med oss men han vill framåt! Ibland mer ibland mindre!  Vi jobbar upp den! ni ska bara veta vilken skillnad det är ifrån förra sommaren. Men det tar lite tid, det hänger ihop mycket med kondition,muskler och massa annat och det tar lite tid att byta ut fett mot muskler!

Vem mockar åt era hästar?
Jag och Ylva mockar! ibland mamma men inte så ofta.

Hur gammal är Astan?
han är 12 år.

 Varför köpte ni honom?
för han är bäst! 

Vad har ni tävlat med honom?
LB hoppning LB dressyr 

Har du haft blogg innan?
Japp!

 red du på nääs innan du och ylva köpte astan ?
Japp! Jag tycker att det är en Grym ridskola!

vad ska man tänka på när man köper häst ? vad ska man fråga / titta på osv ?
hmm, jag tycker att förstaintrycket är väldigt viktigt! Fråga allt du kan komma på, det finns inga dummafrågor!
Vad man ska titta på tycker jag beror lite på vad man ska ha hästen till, vill man tävla hoppning ska man kanske kolla på tekniken och viljan i hästen. Ska man ha den som "mys häst " och rida ut mycket så kanske man ska ha en häst som är genom snäll.  Är man lite osäker så kan man ju altid ha med sig sin ridlärare eller någon annan hästkunnig när man ska provrida!

hur länge har du ridit?
ca 9 år

När köpte ni Astan från ridskolan?
I Juni förra året! bästa dagen i mitt liv!

Har du haft medryttarhäst / foderhäst innan
Nej, det har jag inte. Jag red några privat hästar iblad, men jag har aldrig varit medryttare eller så.
Hur ofta rider du och hur ofta rider Ylva.

Stödfodrar ni på sommaren?  Isf med vad och hur mycket?
nja, han fick extra kraftfoder för att han reds oså men han fick inget extra hö eller så.
Vad han äter/åt för kraft foder kan ni läsa högreupp!

Kram Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0