svar på tal utkast

Anonym om Dumlehoppetoss!:
varför hoppar du dessa höjder med en graman? även om de inte är 130 hinder är de trots allt inte 50.
Svar: Bra att du ställde frågan. Nej det är sant, men hindrerna stod i en serie. Först red jag utan gramanen men då tog han studs genom hela serien med spännd och sänkt rygg. Med gramanens hjälp så kunde jag hjälpa honom att hoppa genom ryggen. Gramanen sitter även i sidan på magplattan för att jag lättare skall kunna böja igenom honom innan o efter hindret på volt, den är inte heller spännd med om han skulle reagera på den så dras huvudet mot kroppen precis som en låg tygel istället för ner mellan benen vilket skulle göra att hästen skulle spänna sig och gå emot gramanen. I detta sammanhang så användes gramanen endast för att hjälpa honom att hoppa på rätt sätt och på så sätt bygga rätt muskler.

Anonym om Glad tjej!:
Varför inte sätta på ett tunnare täcke då? Låter galet med ett 300g täcke när det är plusgrader!

Svar: Jag trodde att han skulle gå em pass idag o hade planerat att byta på lunchen. Men när jag vakna vid halv 11 så var han redan ute och skulle in igen vid 12 så då va det inte direkt någon ide att byta.

Hanna om Diss x2:
Hur gick det att rida med Pelham på honom?
Om inte det hjälpte hjälper inte pessoa ens lite..det gör inte det i annat fall heller men you know.
Du kan ju prova att rida med hackamore också?
Kanske inte världens bästa ide med en het/stark häst men det kan ju hända att hästen trivs bättre på det iallafall.

Svar: Pessoa och pelham har olika inverkan så mkt möjligt att han funkar på det. Det var ingen större skilnad på pelham och tränsbett.
Han har en tand som gör att man inte kan rida med hack på honom.

xoxo andrea

Kommentarer
Postat av: Jessie

Nu hängde jag inte med....Har hästen tandproblem är ju bettlöst att föredra?

2011-04-12 @ 11:17:43
URL: http://teamjessie.blogg.se/
Postat av: Emeli

Måste bara säga att jag tycker att det är fint att du skriver att det var bra att personen i fråga frågade, istället för att göra som många andra och slänga fram ett drygt svar <:

Och kalas att din användning av gramanen var så genomtänkt.

2011-04-12 @ 17:51:25
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur gammal var du när du hoppade GP-ponnyn? Och hur lång var du? och kan man fråga vad du vägde? :S

jättetacksam för svar!

2011-04-12 @ 18:30:15
Postat av: Olivia & Wilma

Var med och tävla om ett egendesignat schbrak+luva från Anna Scarpati på bloggen! :D

2011-04-12 @ 19:31:09
URL: http://oliviaochwilma.blogg.se/
Postat av: Wilma Kullström

Tävla om ett egetdesignat Anna Scarpatischabrak hos oliviaochwilma.blogg.se

Välkommen att vara med!

2011-04-12 @ 19:42:05
URL: http://oliviaochwilma.blogg.se/
Postat av: Jessie

Då är jag med:)

2011-04-12 @ 22:08:52
URL: http://teamjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0