Tingeling!

satt och letade efter några bilder på min gammla dator men hammnade på något vis i mappen "Tingeling", och först då insåg jag att jag faktiskt saknar den lilla knäppskallen lite. Hon var ju ridskoleponny på nääs förut men lämnades tillbaka/såldes (?) för att det inte funkade så jätte bra med dem lite mindre ruttinerade ryttarna.
Vilket nog var bäst för hennes skull. Men jag saknar henne, hon var så rolig att rida - som ett riktigt krutpaket, egentligen är jag inget fan av starka/heta hästar men hon var så speciell, och sen hade hon en och annan räv bakom örat..
Sommaren 2009 kom hon till nääs och då fick jag äran att rida henne på teränglägret som var och om jag fall för denna lilla söta sak ?! och då var hon så ärlig och gjorde verkligen sitt bästa.


Sista dagen av lägret var det "tävling" och den vann vi hihi :) Vi bara tutade och körde på i 180 vilket då funkade utmärkt! Det var innan hon blivit förstörd, eller förstörd vill jag inte säga men det var innan hon började krångla..
Efter detta red jag henne inte på väldigt länge men kommer ihåg att jag hade henne på en gymkana träning och vad ska man säga.. ? Gymkana var nog inte riktigt hennes grej då, hon vart så stressad och bara stack hela tiden och tillslut gjorde jag en volt av.

Så här lerig och go blev jag då hehe..

Men sen i sommras red jag henne i 1 vecka eller om det var 2 och i vilket fall så var hon otroligt fin det sista ridpasset. Jag kommer verkligen ihåg det men som jag fick rida för att få henne dit jag ville ha henne.

Det var extremt svårt att hitta balensen på henne alltså vart hon skulle vara för sammtidigt som hon var så pigg så var man ändå tvungen att verkligen rida!



Sista gången jag red henne var på KM:et i höstas, och man kan inte precis klaga på hennes frambensteknik!

Kommentarer
Postat av: Elin

fin blogg



allt bra med dig? :)

2011-04-04 @ 18:53:08
URL: http://powniiees.blogg.se/
Postat av: isabelle winkvist

åh vilken sötnos :O

2011-04-04 @ 20:35:29
URL: http://isabellewinkvist.blogg.se/
Postat av: anna:)

hon står på alleby ridklubb nu :)

2011-04-05 @ 20:31:11
Postat av: Elin olsson

nu står hon på alleby ridklubb ♥

2011-04-05 @ 23:07:54
Postat av: evelina & maxima

Tingeling är verkligen super duktig på att hoppa (:

som sagt, hon står på Alleby Ridklubb nu :'D (där jag har Maxima)

2011-04-08 @ 13:32:18
URL: http://evelinafriman.blogg.se/
Postat av: melinda

Åh vad fin hon ääär lilla tingan.. <3

jag har ridit henne och hon e underbar! :D

adda min msn ? [email protected] :)

2011-04-09 @ 11:17:42
URL: http://livetmedpoonny.blogg.se/
Postat av: Annie

Hon är så söt! Står på alleby :)

2011-04-14 @ 22:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0