Update a la Andrea

Segt med update nu, men idag så flyttar vi ur våran kära lägenhet som varit vårat hem i drygt en hel termin!
Vi ska nämligen flytta ut i de nya mer studentboendena. Eget rum + egen toalett osv. ska faktiskt bli väldigt skönt men sjukt ensamt.
Men detta innebär att de förhoppningsvis har fått igång internet dit ut så ja kan blogga myyycket mera samt lägga in bilder osv. för det kan ja ju inte göra på skolansdatorer.

Igår var det som vanligt sussieträning. Han gick inte alls så bra i början som han brukar - var skit stum i munnen och hård i sidorna. Ska köpa ett nytt bett till han snart tror jag, rider nu på ett smalt rakt gummibett i hoppningen, något av det snällaste man kan stoppa i hästens mun och sussie tyckte att jag skulle rida på något starkare. Jag menar inte att betsla upp han utan typ rida på delat bett osv. +att vi ska kolla upp tänderna på han igen. Gjorde det innan vi köpte han men det är ju drygt ett halvårsen nu så det är la dax.

Träningen började iaf med att vi travhoppade ett litet räcke, gick faktiskt bra. Trodde att han skulle sätta fart över travbommen men han var skit lugn faktiskt. Sedan hoppade vi båge och sånt och första gången drog han på som fan och tog nästan bort ett galoppsprång.
Men det fick funka på ett mindre för att jag gillar inte att sätta tillbaka honom så mycket för han är ju så ung - dvs tjafsig. Bättre att rätta frammåt än att han stor och hoppar på stället.

Sedan höjde vi upp till 110-115 och då gick det mycket bättre, högre tempo och större språng. Avslutade på en pxer där han hoppa mig helt ur sadeln, haha.

Så själva hoppningen gick ju super!


Världens finaste ponny!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0