Redo?

Fått kommentarer om en 6-årig ponny verkligen är redo för att gå LA.
Ni kanske inte riktigt förstår men har man en ponny med kapacitet att tillhöra toppen så skall den som 6-åring ha 3 felfria LA för att kvala ungponny sm.
Så för att slippa stressa ihopp nollorna skall jag börja tidigt och istället inte tävla lika ofta. Det är det som jag anser sliter mindre på hästen än att hoppa flera tävlingar i rad just för att få ihop de nollorna.
Hade han varit 10 cm större hade han behövat gå 130, så enligt utbildningsskalan så är 110 inga problem för en 6-åring.
Dumle har inga som helst problem mentalt, han är väldigt färdig i huvudet vad det gäller att vara på tävlingsplatsen och sånt.
& höjden är inte heller några problem.

Kommentarer
Postat av: weehoo

Dumle är absolut redo för LA!! Som du säger så ska en 6- åring lätt kunna gå LA!! Det är bara att köra på! NI ÄR BÄST!

2011-01-25 @ 16:50:48
Postat av: Anna

Självklart skall ni testa LA. Ingen mer än du kan avgöra när Dumle är redo...

2011-01-25 @ 19:33:44
Postat av: Mysan

Matchar man bara rätt så ska det ju inte vara några problem :) lycka till :D

2011-01-25 @ 20:26:51
URL: http://mysanjansson.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag har också en 6åring som jag ska kvala in till ungponny sm :) vi var en nolla ifrån förra året fast.

Han hade inte hoppat någonting när vi köpte han 10dec 09 och han var felfri i många lb de året :D

Btw: han är syster till Lovey som var med i ponnyaktuen 1

2011-01-26 @ 07:29:52
URL: http://hoppgrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0