Jag håller inte med

Tänkte ta upp ett ämne som jag och klara pratade om i helgen.
Läser så många inlägg om ponnyryttare som köper fina ponnyer, dyr utrustning, hästlastbilar osv men endå knappt kan rida. Många tycker att detta är konstigt men det är en självklarhet. Har man pengar väljer man att spendera de på de man gillar mest. Har mina föräldrar råd att köpa en häst för dryga 500 000 inte åker jag och kollar på hästar för under 100 000? Visst att det finns säker lika fina hästar där och om man lägger ner tid på att hitta rätt häst så ska priset inte spela någon roll. Men har man cashflow så åker man endå och kollar på de dyra hästarna, eller hur?
.
Folk klagar på att jag bara köper en massa märkes grejer. Men jag lägger knappt några pengar alls på kläder till mig själv. Jag köper hellre ett schabrak för 800 än en tröja till mig själv. Och så tycker ja faktiskt att man ska tänka om man har hästar, det är trots allt ett val man gör. Att alltid ta hästarna före sig själv.
.
Men trots allt så är alla olika, vissa har inte råd med en dyr häst men tar varie studiebidrag till att köpa något fint i häst väg, andra får en fin ponny och använder föräldrarnas pengar för att köpa massa fina saker. O så finns de ju dom som inte bryr sig om vad hästen har och hellre köper saker till sig själv.
.
Men ja tycker man ska sluta tjata på de ungar som blir köpta framgång, att vara avundjuk kan alla vara - för livet är orättvisst. Men så kommer det vara i hela livet, har du mycket pengar köper du ett fint hus, fina kläder, dyra resor och en dyr ponny.
För har man pengar ska dom ju spenderas, right?

Kommentarer
Postat av: Hannah

Så är jag också,köper massa till hästarna men aldrig till mig själv ;)

2011-06-13 @ 14:58:34
URL: http://klequi.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jag köper en massa till mitt ridintresse(grejer till mig, hästen, stallet osv.) men nästan inga kläder å sånt :P

2011-06-13 @ 15:50:41
URL: http://hoppryttaren.devote.se
Postat av: Anonym

jag köper också bara 'hästsaker' men typ aldrig vanliga kläder haha (A)

2011-06-13 @ 17:02:48
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Malin

Rätt, men man kan inte köpa talang

2011-06-13 @ 21:15:29
Postat av: Karin

Jag tycker inte heller att det är fel att vissa har råd att köpa dyrare saker eller hästar än andra, men det är när en mindre skicklig ryttare vinner över de som egentligen rider bättre bara för att denna har en dyrare, "finare" häst eller ponny som det blir fel.

2011-06-14 @ 08:12:36
Postat av: G

Jag håller med, tyvärr är livet inte rättvist och det är bara så :P tycker det är synd att folk snackar skit för att de är avundsjuka, jag menar, ska man inte få spendera pengar om man nu har? Likaså är det synd att det, speciellt inom ridsporten, gör att folk får så oerhört orättvisa förutsättningar ibland :/ men håller precis med om vad du skrivit. :)

2011-06-14 @ 22:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0