ååhhhhhhh..

Vill dra ett sträck över hela dagen, det gick så otroligt dåligt!
Hann inte äns korta upp tyglarna innan han stoppade, och så fortsatte det - jag fick han inte ur stället.
Så till slut fick jag hoppa av och han vann och jag vet att det var dumt gjort men jag orkade inte för det är så sjukligt frustrerande, speciellt när man rider i en paus med 11 andra människor som har åsikter om allt även om dem inte säger dem rakt ut.
Det var längesedan jag grät när jag red men idag fick jag nog.
Att han bara inte kan gå ? men vi (jag mamma & johanna) tror inte att han är bra för en häst ska kunna gå med långa tyglar även om den har ont så är det faktiskt. För varje framsteg vi tar så går vi alltid 2 tillbaka, är sjukt trött på detta nu men om 2 veckor ska vi tillbaka och vi kommer rida han fram tills det för om det nu är något så måste vi rida fram det (tyvär), han kan ju inte vila i 2 veckor för då kanske det försvinner - ah ni förstår ?

Fick en kommentar om att vi ska rida mycket och det gör vi han har gått ute nästan varje dag men någon gång måste man få det ur han för han kan inte alltid glida på en räkmacka och ha det kul, så är det med oss människor också - ibland måste vi göra det tråkiga också, även om vi vill de eller ej!

And if you're lost, I'm gonna find you
'Cause without you I'll break down and cry
And you know why I wanna surround you with all my love
Pay no mind to what other people say
You know why there's no standing in our way



Kommentarer
Postat av: J

Lisa, du är så stark och kämpar grymt i allt du gör.

Beundrar dig.. Du är grym. Hoppas det löser sig. Det är ni värda! HISS till dig.

2011-03-01 @ 21:51:28
Postat av: Ida

Hoppas han inte har ont <3

2011-03-01 @ 22:49:24
URL: http:// iidaakarlssoon.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Kämpa på Lisa! <3

2011-03-01 @ 22:51:28
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: caroline

vi ska kämpa tillsammans <3

2011-03-01 @ 22:59:47
URL: http://caarolineliljenberg.blogg.se/
Postat av: Tobbe med Joe

Lisa du är duktig och alla jag pratar med beundrar dig och din mamma för att ni kämpar och inte ger upp. Ragge är en underbar häst och jag hoppas verkligen att ni får ordning på problemen!

2011-03-02 @ 08:41:42
Postat av: Nina

Nej det som gått så bra nu! =( Jag hoppas verkligen verkligen att det kommer lösa sig snart! <3

2011-03-02 @ 21:32:15
URL: http://brahastfakta.blogg.se/
Postat av: vilma

du är så grymt duktig.

+ att du har en riktigt snygg sits måste jag säga! :)

2011-03-02 @ 22:27:56
Postat av: Hedda

Stackare har precis varit med om samma sak att man måste rida sin ponny fast den är sjuk och har ont, det är en hemsk tid, men för mig löste det sig efter ett halv år. Jag lovar det kommer gå jätte bra, ni är så sjuuukt duktiga :)

2011-03-03 @ 12:34:33
Postat av: Emilia

Grymt fin blogg!!! :)

2011-03-04 @ 13:53:05
URL: http://allroundryttarnaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

han förstår inte meningen med att göra som du säger eftersom du gör så tråkiga saker, då är det ju klart att han slutar vilja efter ett tag. det är du som är felet, sälj hästen eller ändra din ridning. för hästar protesterar inte utan anledning. och föresten, du vet att det är olagligt att slå djur va?

2011-03-04 @ 19:54:02
Postat av: Elvira

Min förra c-ponny och min d-ponny var/är likadana. Min c-ponny kunde helt utan anledning stanna efter 10 minuter och vägra gå framåt vad man än gjorde. Tyvärr måste jag meddela att det var pga överansträngningar i båda bakknä som gjorde det ont för honom att gå framåt.

Mitt sto som jag har nu dock gör det ibland när det blir jobbigt, eller när hon tycker man kräver för mycket.

Hoppas det löser sig! Kram

2011-03-08 @ 17:33:22
URL: http://teamjump.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag vet exakt hur du känner dej, min gamla ponny protesterade väldigt mycket de första två åren jag hade honom och det var för att han tyckte det var jobbigt. Så fort man tyckte det gick framåt kom det plötsligt ett bakslag. Idag är han en helt annan häst och vi tog oss igenom det tillsammans. Så jag tror man bara ska ha tålamod och inte ge upp när det gäller dessa hästar :) För det kommer man långt med och lyssna absolut inte på de som skriver en massa dumma saker. Jag tror de bara är avundsjuka, annars hade de inte kommenterat anonymt. Därför hoppas jag nu det ordnar sig för dej och din ponny, han är verkligen jättefin. :)

2011-03-08 @ 22:14:06
URL: http://linnsanyouknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0