Q&A


Dem finns hos My one och kostar endast 239 kr


Tack!
Jag är nog inte rätt person att fråga en sån här fråga till då jag inte har full koll och är dålig på att förklara. But I'll try.
Men hur jag lärde mig vad en sluta var så fick jag alltid tänka att jag avslutade en volt, -de där sista stegen precis innan man går ut på spåret. En sluta är när hästan sätter baken lite innanför framdelen.
Jag vet inte hur jag ska säga att man börjar göra en sluta eller sluta göra en sluta för det är ett moment i sig som man rider, så jag vet inte hur jag ska förklara början till slut.
När jag rider en sluta brukar jag ha innerskänkelen lite längre fram för att ha kvar framdelen på "spåret" och så drar jag tillbaka ytterskänkelen en aning, sen är Ragge lätt att flytta för skänkelen så jag behöver inte göra det mycket mer komplicerat än så, givetvis få jag hålla emot lite handen så han behåller formen osv.
(Det kan hända att jag nu har skrivit helt fel men detta funkar utmärkt för mig och Ragge)


Foder häst /hyra häst så kan du kolla på detta stället , där kom våra 3 första ponnyer från, deras ponnyer/hästar är oftast ganska outbildade och unga men våra 2 sista ponnyer blev riktigt fina i slutet men tyvär blev dem ju utdömda... Men kolla bara på min systers fd. häst Dessie (som Kristina åhström har nu och julia dyberg rider) hon har ju blivit hur fin som helst och går som en klocka.
Sen hästnet har ju mängder med annonser och det är bara att söka på google.
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Julide Yoldas

Varför har du satt lösen på din egna blogg? :(

2011-05-07 @ 11:40:15
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0