trix i stallet, eller tvångstankar.. ?

Har ni några speciella saker ni gör varje gång ni är i stallet, något ni är extra noga med, kan vara vad som hälst som är kopplat till stallet/hästar, grejer som bara går av farten.
Jag har massa fixiga ideér om hur jag gör vad, kan berätta snabbat om alla,

*Hovarna, är alltid noga med att dem är rena och att det inte är någon sten som ligger klämd någonstan samt känna över alla benen snabbt - Pluss sidan på detta.

*Går på toa innan varje ridpass, det är en ren tvångstanke som jag bara gör för ut-i-fall-att, spelar ingen roll om jag inte är kisse-nödig jag måste bara göra det annars kan jag inte rida. - detta ligger på minus sidan för jag pressar in det när jag har som mest brottom också.

*TUR ROSETTEN, den måste ni känna igen, jag hade den på varje tävling hela förra våren, i pannluggens knopp  hade jag den alltid även om jag hade luva. - Just nu ligger det på minus sidan eftersom jag tävlar dressyr och dommarna värkar ju tro att hästen går lite bättre än alla andra när man har rosetter i manen, jag funderade faktiskt på att baka in den på något konstigt vis in i knoppen men misslyckades..

*Sadelöverdrag, jag sadlar ALLTID med sadelöverdrag och låter det sitta på tills jag går ut ur boxen eller uppställnings spiltan, mest gör jag det för jag är rädd om sadeln och jag skulle dött om den fick en stor repa på sig, det är en billig försäkring för att hålla den snygg och ren. Sen vet man aldrig vad Ragge kan få för sig, han älskar ju att rulla sig så varför inte lägga sig ner och skava upp hela sitsen. - Enligt mig är det ett pluss.

*Snurrade träns, det är något jag har dille på, även fast jag inte puttsar dem varje dag så snurrar jag så gott som alltid ihop de.
- Det måste ju ändå vara ett pluss ? Jag tycker det ser så mycket renare och prydligare ut i skåpet när tränsen är ihop rullade.




Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hihi jag måste också alltid gå på toa innan jag rider konstigt nog ;) Och det blir jobbigt om man rider 2 st på engång och dessutom har bråttom... för jag måste gå igen då, även om man inte är nödig haha

2011-05-31 @ 06:42:55
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Emma Kunzl

Kan inte

Du visa i en videoblogg hur du förnär du snurrar tränsen?:)

2011-05-31 @ 11:33:03
Postat av: my

jag måste rätta till mina hästars bädd inför natten så dom ligger bekvämt:P

2011-05-31 @ 13:40:28
URL: http://thejumpingteam.blogg.se/
Postat av: vickan

snälla snälla visa/skriv hur du snurrar tränsen :)

2011-05-31 @ 17:50:52
Postat av: Hanna

Jag snurrar också alltid mina träns :)

2011-05-31 @ 20:46:17
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla, tänk på stavning och grammatiken! Har aldrig läst er blogg förut och det känns inte lockande när man bara ser fel hela tiden.

2011-06-01 @ 21:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0